تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

آزمون آیلتس و تافل در هندوستان

منابع تافل IBT

منابع بسیار زیادی برای تافل آی بی تی وجود داره که گاهی آدم برای انتخابشون به شک میفته و نمی دونه کدام را انتخاب کنه تا به نمره مطلوب برسه در ادامه به بررسی معروفترین کتاب ها در ایران می پردازم

 

کتاب لانگمن :به آسانترین کتاب تافل معروف است و به کسانی پیشنهاد میشه که مدت زیادی از زبان دور بودند و برای آشنایی با آزمون تافل منبع مناسبی است.

کتاب دلتاکتاب معروفی است که معمولا همه با زبان متوسط از این کتاب شروع می کنند البته فقط توصیه میشه از متن ها ریدینگ و لسنینگ آن شروع کنید و با استفاده از درسنامه و نکات با سوالات تافل در قسمت رایتینگ و اسپیکینگ آشنا بشید.

کتاب بارونز: یکی از مجموعه های معروف برای تافل می باشد که سطح آن بالاتر از دو کتاب لانگمن و دلتا است بیشتر تست های جامع آن مخصوصا لسنینگ و بعد هم تا حدودی ریدینگ برای آزمون توصیه می شود (نیاز به خرید کتاب نیست و فقط سی دی کافی است) ولی در صورتی که زمان دارید تست های لسنینگ و ریدینگ آن را هم می توانید بررسی کنید (قسمت آموزشی). البته تست های رایتینگ و اسپیکینگ آن مانند اکثر کتاب ها به هیچ وجه استاندارد نیست (به نظرم در صورت داشتن وقت خیلی اضافه آن ها را بررسی کنید).

کتاب کمبریج: کتاب کمبریج هم جز منابع توصیه شده می باشد البته چون معمولا وقت نمی کنید فقط تست های جامع آن (هفت دوره) توصیه می شود که از سطح امتحان کمی بالاتر است البته مانند سایر کتاب ها فقط ریدینگ و لسنینگ آن استاندارد است و دو مهارت دیگه فقط وقت شما را بی مورد می گیرد پس وقتتون را با تمرین های نامربوط این کتاب ها از دست ندهید.

مجموعه نوت فول: در تمام این منابع غیر رسمی فقط تمرینات این مجموعه برای رایتینگ و اسپیکینگ مناسب می باشد (تازه جواب هم دارد) و به شما پیشنهاد می کنم بعد از آشنایی با شیوه سوالات فقط به سوالات نوت فول در این دو مهارت پاسخ بدین حتی وقتی دارین تستای جامع کتاب های دیگر را می زنید. در ضمن دو بخش دیگر نوت فول یعنی ریدینگ و لسنینگ آن تفاوتی با سایر مجموعه ها ندارد.

سوالات اصلی تافل (TPO): سی مجموعه سولات اصلی تافل که باید بعد از آشنایی اولیه با سوالات حتما حتما حتما به این سوالات پاسخ بدین این سوالات که سوالات آزمون های گذشته بوده اند همگی استانداردند و کاملا توصیه میشه تمام کلمات نا آشنا آن را حفظ کنید ولی باز هم تاکید می شود این منبع را حتما در ماه های آخر بررسی کنید در ضمن کتاب آفیشیال گاید هم همین ویژگی را دارد البته سوالات آن کمتر و خیلی قدیمی تر (به همین علت آسانتر از آزمون واقعی که این روزا برگزار میشه) است.

کتاب کاپلان:  مجموعه ای است که بیشتر پیشنهاد میشه از تست های جامعش (چهار دوره) استفاده کنید و جز مجموعه های خیلی سخت محسوب میشه و مانند کتاب های دیگر بهتر فقط از لسنینگ و ریدینگ آن استفاده کنید.

کتاب تامسوناین کتاب هم از منابع با سطح بالا شناخته میشه که در ایران هر مهارت بصورت یک کتاب چاپ میشه و در صورتی که وقت داشته باشین تمرین های آموزشی زیاد و متنوعی داره (مانند دلتا تمریناتش آموزش محوره ولی از سطح بالاتری برخوردار است) در ضمن معمولا کسی را ندیدم از این کتاب ناراضی باشه. این کتاب آزمون جامعم داره که باید از اینترنت دانلود کنید.

کتاب آکسفورد: این کتاب را خودم بررسی نکردم ولی تا جایی که شنیدم آموزش رایتینگ و اسپیکینگش خوبه ولی در کل بیش از حد سخته و سوالات لسنینگش خیلی نکته دارد پس به نظرم وقتی باید به این کتاب مراجعه کنید که خیلی زمان اضافی داشته باشید و سطحتون خیلی بالا باشه.

کتاب مسترینگ: این کتاب هم خودم بررسی نکردم ولی تا اونجایی که شنیدم لسنینگ های خوبی داره همچنین سوالاتش در بخش های اسپیکینگ و لسنینگ شبیهتر (نسبت به سایر آزمون ها) به آزمون اصلی هست (البته باز هم غیر استاندارد).


شاید بخش ریدینگ و لسنینگ کتاب های مختلف هم غیر استاندارد باشند و یا خیلی خیلی سخت و حتی با سرعت بالا و لهجه های عجیب ولی وقتی شما به سخت عادت کنید سوالات آزمون را راحتتر جواب میدید پس هیچ وقت از خواندن و گوش دادن ضرر نمی کنید بعدم باید به این نکته اشاره کنم که اکثر کتاب ها معمولا قدیمی هستند و زیاد فرقی نمی کنه از کدام استفاده کنید ولی خوب معمولا بهتر آدم از سخت شروع نکنه و کم کم سطحش را بالا ببره. مجدد تاکید می کنم فکر نکنید کتاب ها معجزه می کنند همچنین همان طور که متوجه شدید هیچ کدام از کتاب ها برای دو مهارت صحبت کردن و نوشتن استاندارد نیستند.

اگر سطح متوسطی دارید:

ابتدا از دلتا شروع کنید و تمرین های لسنینگ و ردینگ آن را کامل بررسی کنید و با استفاده از درسنامه با شیوه سوالات اسپیکینگ و رایتینگ آشنا بشید (حتی می تونید به سوالات هم گوش بدید) سپس برای تمرین بیشتر از کتاب های بارونز و کمبریج استفاده کنید (سوالات ریدینگ و لسنینگ آزمون های جامع) و در این بین هم خواندن نوت فول را برای دو مهارت آخر شروع کنید و تمرین های آن را حل کنید و در صورت داشتن وقت تمرین های کتاب های دیگر را بررسی کنید و بعد از رسیدن به آمادگی اولیه و مناسب سوالات تی پی اُ ها را بطور کامل بررسی کنید توجه کنید بهترین منبع همین تی پی اُ هاست و سایر کتاب ها بخاطر این توصیه میشه که شما با تمرین و دانش کافی به سوالات تی پی اُ برسید تا سوالات تی پی اُ نسوزند پس هر وقت فهمیدید به سطح مناسب رسیدید وقت خود را با کتاب های مختلف غیر استاندارد تلف نکنید.

*در مورد کتاب ها هم به نظرم کسی می تونه بهترین نظر را بده که همه کتاب ها را بررسی کرده باشه ولی معمولا همه وقت می کنند  فقط چند تا کتاب را بخوانند پس نمیشه نظر قطعی برای کتاب ها داد ولی معمولا این روند در مورد کتاب ها توسط بچه ها توصیه میشه تا به سطح مناسب برسید.


ستاره مسافر

هزینه زندگی و تحصیل در هندوستان در سال2015-2014 یا (1393)

درود بر همگی. به زودی لیستی به روز شده از هزینه های زندگی و تحصیل در هندوستان در سال 2015-2014 واستون میزارم که از سردرگمی دربیاین. در پست قبل تمام هزینه های جاری زندگی رو به صورت مقایسه ای با ایران گذاشتم و با توجه به اینکه هزینه ها در هندوستان هم بالا رفته مطمئنا" این لیست کمکتون میکنه که بهتر ارزیابی کنین.


ولی به طور کلی شما واسه یه زندگی نرمال که با یک همخونه زندگی کنین :

متوسط ماهی 20000 روپیه (هر روپیه 52 تومن) هزینه دارین" شامل (کرایه خونه+غذا+میوه+بنزین موتور+و دیگر چیزا)


هزینه تحصیل هم واسه رشته های انسانی لیسانس " بسته به کالج و دانشگاه : سالی بین 400 تا 1000 دلار 

فوق لیسانس : 800 تا 1500 دلار

دکتری: 2500 دلار سالیانه


رشته های مهندسی هم : 4000 دلار به بالا


پیروز باشین


ایمیل : IELTS_EMBASSADOR@YAHOO.COM

TELL : 0091-9923112903