تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

هزینه زندگی و تحصیل در هندوستان. دندانپزشکی و داروسازی در هند. دوره زبان دانشگاه های هند


درودی دیگر به همگی دوستان. امیدوارم خوب و خوش باشین و ایام به کام باشه. امروز میخوام سوالاتی که در این چند مدت از طریق ایمیل و تلگرام پرسیده شده یک بار دیگه مختصر توضیح بدم که خدای نکرده درگیر یه سری مشکلات " با برخی ایجنت ها و موسسات پذیرش نشین (هرچند با همه این توضیحات باز هم نمیدونم چرا شماها کار خودتون رو انجام میدین).


ابتدا با چند تا خبر شروع کنیم که طبق بخشنامه ای که از طرف وزارت بهداشت ایران منتشر شده و سرکنسولگری ایران در حیدرآباد هم در لینک زیر منتشر کرده هیچ کدوم از کالج های زیر نظر دانشگاه راجیو گاندی بنگلور از این به بعد مورد تایید نمی باشد:

http://hyderabad.mfa.ir/index.aspx?siteid=161&fkeyid&pageid=16873&newsview=359082


به اطلاع متقاضیان تحصیل در کالج های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی راجیو گاندی بنگلور می رساند حسب اطلاع واصله ، بسیاری از کالج های مذکور فاقد مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در سال جاری و سال تحصیلی آینده می باشند، لذا موکدا توصیه می گردد ازهرگونه اقدام برای تحصیل در این دانشگاه خودداری نمایند.

شایان ذکر است از سال قبل هم تعداد قابل توجهی از اتباع کشورمان در برخی کالج ها از جمله نارگوند اقدام به واریز وجه با مبالغ بالا نموده اند که همگی غیر قانونی بوده و متاسفانه برخی واسطه های ایرانی در این موضوع دخیل بوده اند که اقدام لازم برای برخورد با آنان در دستور کار قرار گرفته است .

سرکنسولگری همه تلاش خود را برای رفع مشکل دانشجویان مذکور در کالج نارگوند معطوف نموده است .لیکن ثبت نام دانشجویان برای سال تحصیلی 2016 - 2017 در هیچ یک از کالج های وابسته به دانشگاه راجیو گاندی اعم از داروسازی و دندانپزشکی موکدا توصیه نمی گردد و داوطلبان تحصیل می بایست  در برابر تطمیع و اغفال توسط دلالان و واسطه ها هوشیار باشند.


من موندم اخه وقتی بعضی کالج های زیر نظر دانشگاه راجیو گاندی درشهر بنگلور نه امکانات درست و حسابی داره و نه رفتار کارکنان دانشگاه با خارجی ها مناسب هست و نه تسهیلات ویزایی آسون و مناسبی میدن و هزینه سرسام آور 30-34 لک(175 میلیون تومن) برای 5-6 سال در رشته دندانپزشکی میگیره و شرط گذاشته که تمام پول رو در سال اول تصویه کنین و علاوه بر این دلالها حداقل5 تا 10 میلیون از این پولی که قراره به دانشگاه پرداخت بشه رو واسه حق گرفتن پذیرش میگیرن چه اصراریه همگی هجوم ببرین به این شهر و دانشگاه؟ متاسفانه امکان فارق التحصیل شدن با سواد پایین و تقاضای پول واسه پاس کردن واحدها در بعضی کالج ها هست. تو این 3 ماه آخر که فصل پذیرش دانشگاه بوده اونقد ایمیل و تلفن داشتم که همگی یا از کالجی که پذیرش گرفتن گلایه دارن که از شهر دوره یا امکانات نداره یا رفتار کارکنان نامناسب هست و یا پول رو دادن به کالج ولی (ان او سی) یا نامه پذیرش نهایی از دهلی واسشون صادر نمیشه. بعضی از دوستان انقدر بدون برنامه و بی فکر تصمیم میگیرن که وقتی وارد هندوستان یا بنگلور میشن دپرس میشن و راه برگشتی با هزینه بالایی که کردن نمیبینن. 

صادقانه بگم: رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیاز به سطح زبانی بالایی داره و علکی و بدون اطلاعات نمیشه ثبت نام و پاس کرد.


دوستان لطفا قبل از انجام پروسه گرفتن پذیرش حتما حتما حتما خودتون با یه کورس زبان 6 ماهه بیاین هندوستان (میتونین مدارک دیپلم یا پیش دانشگاهی یا لیسانس و ریزنمراتتون رو با عکس اسکن رنگی کنین و بفرستین به ایمیل من یا از طریق واتس آپ و تلگرام در تماس باشین)  شرایط رو از نزدیک ببینین و کالج های معتبر و با امکانات رو بررسی کنین (من منکر کالج های خوب و با امکانات و هییت علمی باسواد در بنگلور نیستم) ولی متاسفانه بعضی دوستان و موسسات از کالج هایی پذیرش میگیرن که پروسه آسون و سریعتری داره. بابا یه خورده به اون بابا و مامانی که با هزار بدبختی این پول رو جور کرده و با امید داره واستون هزینه میکنه فک کنین. خدایی گناه دارن اینجوری دلشون بشکنه..


من اکیدا دانشگاه پنجاب در شهر چندیگر و یا دانشگاه مانیپال رو پیشنهاد میکنم چون هم از لحاظ تمیز بودن شهری و هم از لحاظ امکانات دانشگاهی بسیار مناسب هست. هزینه دانشگاه هم سالیانه 9000$ هست (سال اول 18000$ پرداخت میشه و سالهای بعدی سالی 9000$). اینطوری هم ضرر مالی / زمانی و روانی نمیکنین و هم احترام و حرمت ما ایرانی ها حفظ میشه.


واسه داروسازی هم هزینه دانشگاه بین 4000-7000$ هست سالیانه و من دانشگاه فاروقیه ی در میسور یا کالج جامعه همدرد در  رو  رو پیشنهاد میدم. FAROOQIA COLLEGE OF PHARMACYدر شهر دهلی 


2. واسه پذیرش دوره دکتری رشته های دیگر در هندوستان هم بستگی به دانشگاه داره: دانشگاه پونا و بمبیی سالی یک بار امتحان ورودی آنلاین و مصاحبه دارن و هزینه دامشگاه سالیانه بسیار پایین هست: 500-800$. دانشگاه بهاراتی در شهر پونا آزمون نداره و همه طول سال پذیرش  داره به شرط موجود بودن استاد راهنما . هزینه دانشگاه سالی: 3500-3800$.

دانشگاه عثمان در شهر حیدرآباد هم در صورت وجود استاد (بدون آزمون ): برای رشته های انسانی سالی: 2500-3000$ و برای رشته های مهندسی: 4000-4500$ هست.

دانشگاه حیدرآباد هم برای ثبت نام شرط مدرک آیلتس(6) یا تافل (90) رو گذاشته.

دانشگاه پنجاب در شهر چندیگر و کرالا در شهر کرالا هم سالیانه : 1800$


3. رشته هایی که در دانشگاه های هندوستان خوب کار میشه شامل : بیوتکنولوژی / کامپیوتر (نرم افزار و سخت افزار / اقتصاد/ ام بی ای / ارتباطات جمعی و روزنامه نگاری/ داروسازی/ دندانپزشکی/  مددکاری اجتماعی / آی تی / هست.


4. هزینه زندگی در هندوستان شامل کرایه خونه اشتراکی/ غذا/ بنزین ماهیانه حداقل 20000 روپیه هست ( هر روپیه 52-53 تومن). کرایه خونه 2 خوابه در میسور و حیدرآباد و ورنگال ماهیانه 8000 تا 10000 روپیه و یک خوابه 6000 تا 8000 روپیه. در پونا: دو خوابه 13000-15000 و یک خوابه 10000-12000 روپیه.


5. برای گرفتن بورسیه باید به سفارت هندوستان در تهران مراجعه کرد. سالی یک بار آزمون زبان میگیرن و پروسه وقت گیری هست. اگه بتونین قبول بشین ماهیانه 15000 روپیه بهتون پرداخت میشه.


6. هزینه کورس زبان 6 ماهه دانشگاه سیمبایسز: 1300$ و پذیرش یک ماه قبل از ماه های (آگوست / اکتبر/ ژانویه) شروع میشه.

کورس 6 ماهه دانشگاه تیلک: 30000 روپیه و معمولا هر 2 ماه پذیرش داره.

(جدیدا به کورس زبان زیر 6 ماه سفارت هندوستان در ایران ویزا نمیده)

ویزای توریستی هم هر دو ماه یک بار قابل گرفتن شده (بر خلاف قبلا که 6 ماه یک بار بود)

   همه اساتید هندی هستن و برای دوره های آیلتس و تافل حتما باید از موسسات مخصوص آیلتس و تافل یا به صورت خصوصی (کلاسهای خودم مثلا) استفاده کنین که نتیجه بهتری در طول زمان کمتری بگیرین.

دوره های زبان آلمانی گوته هم با ترمی 12000-8000 روپیه برگزار میشه.


باز هم اکیدا توصیه میکنم جون هرکی دوس دارین قبل از اینکه واسه یک مقطع دانشگاهی اقدام کنین (مخصوصا دندانپزشکی و داروسازی که احتمال کلاهبرداری زیاده) حتما با یک کورس (دوره) زبان تشریف بیارین و شرایط رو از نزدیک ببینین و بررسی کنین و خودتون مستقیم از طریق دانشگاه اقدام کنین (نیازی به کسی هم ندارین) که خدای نکرده پول و وقتتون و آینده تون به فا... نره (والا .. ). به حرفای دوست و رفیق و دختر زری خانوم و عروس اقدس خانوم زن مش ماشالا همسایه بغلی و صغری خانوم (که اینجا اسمش شده ملیکا جون) هم گوش نکنین که خوب یا بد میگن. راستی .. دوس پسر عرب هم نگیر که خدایی با این اوضاع که پیش اومده این یکیو دیگه تو کتمون نمیره.


روز خوش / ایران و ایرانی سرفراز

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد