تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

شهریه دانشگاه های هندوستان در مقطع دکتری " فوق و لیسانس( دانشگاه پونا و بهاراتی) 2016-2015

درود به همه دوستان. سیزده بدر همگی شادباش. میخواستم خدمتتون اطلاع بدم که دوستانی که میخوان برای مقطع دکتری در هندوستان ثبت نام کنند" دانشگاه بهاراتی و پونا که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند شرایط ثبت نام رو مهیا کردن. دانشگاه پونا ثبت نام آنلاین برای امتحان زبان آنلاین گذاشته و امتحان بسیار آسونی داره و بعد از ثبت نام باید شخصی در اینجا مدارکتون رو به دانشگاه تحویل بده. دانشگاه بهاراتی هم مدارک رو برای پذیرش دکتری و فوق و لیسانس امسال تحویل میگیره. هزینه سالیانه مقطع دکتری دانشگاه پونا بین 35000 تا 55000 روپیه (حدود 2 تا 3 میلیون تومن سالیانه) هست و دانشگاه بهاراتی هم 3800$ سالیانه دریافت میکنه. 


لینک شهریه جدید دانشگاه بهاراتی برای مقاطع مختلف رو میتونین در لینک زیر پیدا کنین:

http://bharatividyapeeth.edu/SiteData/pdf/bvdu/FeeStructureFor201516.pdf


من کماکان معتقدم که هزینه های زندگی در هندوستان (پونا / بنگلور / میسور / حیدراباد .. ) شامل اجاره خونه+ رفت و آمد+ غذا ... حداقل 20/000 روپیه (هر روپیه 55 تومن) هست اگر با یک همخونه زندگی کنین و کمی صرفه جو باشین. پس جون هر کی دوس دارین انقد از هزینه ها نپرسین. شرایط زندگی هر شخصی فرق دازه با بقیه و قیمت دلار و روپیه هم در نوسان هست. پس بهتره رو 20000 روپیه حداقل حساب کنین.


برای انجام کارهای پذیرش هم معتقدم 200$ قیمت مناسب و معقولی هست بر خلاف موسسات پذیرش ایران که میلیونی کار انجام میدن. برای سرویسی هم اینجا بهتون میدن شامل (فرستادن ماشین به فرودگاه که باز هزینه کرایه ماشین به عهده شماست (750 روپیه از بمبیی به پونا) و اجاره خونه (که حداقل آژانس به اندازه 1 ماه هزینه کرایه خونه رو به عنوان حق دلالی میگیره) و ثبت نام پلیس و کامل کردن ثبت نام دانشگاه و خرید وسایل منزل : 200$ هزینه مناسبی هست.


برای انجام پروسه ثبت نام دکتری هم مبلغ 600-500$ هم عاقلانه و منطقی هست


بدرود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد