تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

کارهایی که در روزهای ابتدایی ورود به اتریش باید انجام داد

1 – گرفتن برگه Meldezettel (معرفی به شهرداری منطقه)

بعد از ورود به اتریش شما تا 3 روز وقت دارید تا خودتون رو به شهرداری منطقه ای که در آن سکونت دارین معرفی کنید و برگه Meldezettel بگیرید. در این برگه مشخصات شخصی و آدرس محل سکونت شما در اون قید میشه. (آدرس شهرداری منطقه محل سکونت رو میتونین از دفتر خوابگاه یا صاحب خانه بگیرید). 

مهم:  برای گرفتن برگه Meldezettel باید یک فرم از شهرداری همون منطقه یا خوابگاهی که هستین بگیرید و صاحب خونه یا مدیر خوابگاه اونو امضا میکنه و بعد شما هم فرم رو پر میکنید و به همراه پاسپورت به شهرداری منطقه meldeamtمراجعه میکنین.

 مهم: از این برگه در همون ابتدا 10 تا کپی بگیرین و از این به بعد فقط کپی این برگه رو همراهتون داشته باشین برای استفاده در ادارت مختلف و حتما اصل این برگه رو در خونه نگه دارین که گم نشه.

2 – ثبت نام در دانشگاه

برای ثبت نام در دانشگاه یک کپی از پذیرش، پاسپورت و یک قطعه عکس لازمه و بعد از ثبت نام مشخص میشه که چه نوع کلاس زبانی باید برین(البته اگه مدرک B1آلمانی دارین فقط یه مصاحبه ازتون میگیرن و اگه سطحتون خوب بود نیازی به کلاس زبان و پرداخت شهریه 1150 یورو ندارین وگرنه قبض کلاس زبان به شما داده میشه و باید اون رو پرداخت کنین و مجددا به بخش ثبت نام دانشگاه مراجعه کنین تا مهر بشه و ثبت نامتون کامل بشه

مهم:  آدرس دانشگاه در بالای برگه پذیرش شما پرینت شده و طبق اون به studienabteilung  مراجعه کنین واسه ثبت نام

3 – افتتاح حساب بانکی

متاسفانه بعضی از بانکهای اتریش برای افتتاح حساب بانکی برای ما ایرانیها سختگیری میکنن و برای افتتاح حساب معمولا بانک های خاصی این کار رو انجام میدن که اگه کسی که قبلا اونجا حساب داره شمارو معرفی کنه خیلی راحت تر این پروسه انجام میشه. من میتونم در این زمینه همراهیتون کنم و به مسولین بانک معرفیتون کنم.

4 – ثبت نام کلاس زبان

با توجه به تاریخ ثبت نام دانشگاه و تاریخ حضور شما در اتریش ، مشخص خواهد شد که چه کلاس زبانی باید برین و بعد از ثبت نام باید برگه ثبت نام در کلاس بگیرید. (آدرس کلاس زبان توسط کارمند دانشگاه در اداره ثبت نام به شما داده میشه)

5 – بیمه تحصیلی

بعد از ثبت نام در دانشگاه با به همراه داشتن برگه ثبت نام زبان و برگه studentblatt وstudentbeschtätigung از homepage شما در وبسایت دانشگاه و برگهMeldezettel  و پاسپورت باید به اداره بیمه مرکزی(واقع در Wienerbergstraße 15-19, 1100 Wien مراجعه کنید

در اونجا یک فرم هست مخصوص بیمه دانشجویی ، اونو پر میکنین و به شما یک شماره بیمه اختصاص داده میشه و حتما به کارمند بیمه بگین که یک برگه برای اداره MA35 به شما بده

6 – خرید کارت متروی یکساله

از طریق تمامی ایستگاههای مترو که بخش اطلاعات دارن میتونین کارت متروی یکساله سفارش بدید  به قیمت 362 یورو. حتما با خودتون عکس و برگه ملده همراه داشته باشین تا ثبت نام بشین و بعد از 1 هفته کارت شما پست میشه به آدرستون. معمولا در مترو مثل ایران بلیط چک نمیشه ولی یهویی معمورین با لباس شخصی یا فرم دم گیت یا توی قطار وایمیستن و کارت و بلیط رو چک میکنن. اگه نداشته باشین حتما 150 یورو جریمه میشین.

7 – مراجعه به اداره صدور ویزا MA35

بعد از ثبت نام در کلاس زبان ، برای اولین بار باید برین اداره MA35  (Magistrate) برای انگشت نگاری و اونجا بهتون میگن که 1 هفته تا 10 روز دیگه به همراه مدارک برین برای گرفتن کارت اقامت یکساله که بعد از انجام مرحله بیمه با به همراه داشتن تمامی برگه ها ی مراحل قبل و یک پرینت از حساب بانکی به مبلغ 10800 یورو و قرار داد خوابگاه یکساله یا خانه یکساله باید برین برای گرفتن کارت اقامت یکساله و همچنین باید 75 یورو برای گرفتن کارت همراه داشته باشین. برای تمدید اقامت برای بار دوم باید مبلغ 130 یورو پرداخت بشه. (آدرس اداره MA35 این هست :(wien 1200 - dresdner straße 93

  

ما میتونیم در انجام این مراحل در مقابل مبلغ ناچیزی شمارو همراهی کنیم که به مشکل برنخورین. کارهای ضروری دیگه مثل فرستادن ماشین به فرودگاه و رسوندنتون تا محل اقامتتون/ خرید سیم کارت /معرفی بنگاههایی برای اجاره منزل و خیلی موارد دیگه هم میتونه شامل باشه. 


نظرات 1 + ارسال نظر
مهر جمعه 19 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 18:39

خیلی ممنون بایت اطلاعات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد