تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

داروسازی / دندانپزشکی / پزشکی در هندوستان (بنگلور" میسور" حیدرآباد" پونا" چنای" دهلی" چندیگر)

درود به همه دوستان و هموطنان عزیز" سال نو همگی همایون. بر خلاف خیلی ها که ابراز امید میکنن .. من مطمنم امسال سال نیک" پر برکت" شاد و پر آرامشی خواهد بود. این روزا که تقریبا پذیرش دانشگاه ها باز شده اکثر ایمیل ها در خصوص پذیرش دکتری " داروسازی" دندانپزشکی در شهر بنگلور " پونا و حیدراباد هست. تورو جون هرکی دوس دارین به حرفام گوش کنین .. به خدا هر پیشنهادی میدم بهتون از روی تجربه 6 ساله زندگی در هندوستان و دلسوزی و سرافرازی ایران و خودمون هست. من تمام این شهرهای (پونا" بمبیی"حیدراباد" بنگلور" میسور" کرلا" دهلی" چندیگر" گوا بودم و حداقل دو هفته تا چند ماه زندگی کردم و دوستان زیادی در هر کدومشون دارم" پس مطءن باشین چیزی که دیدم و تجربه کردم رایگان در اختیارتون میزارم که خدای نکرده قدم اشتباهی ورندارین. 


دوستایی که میخوان واسه دکتری اقدام کنن باید خدمتتون بگم که دانشگاه پونا در تاریخ 25 مارچ که امروز باشه تا 30 آپریل 2015 وقت دارن تا فرم آنلاین پر کنن و تا  May 30 هم وقت هست که کپی مدارک رو در دانشگاه به صورت دستی یا توسط کسی در اینجا ثبت کنن: لینک رو لطفا نیگا کنین: http://www.unipune.ac.in/phdintcent/imp_dates.htm


Date of Online Application Form25th March, 2015
Last date of Online Application Form30th April, 2015
Last date of submission of hard copies (Application form & supporting documents)30th May 2015
Online Exam Instructions (Hall Ticket)8th Jume 2015
Online Examination Date21th June 2015

امتحان هم به صورت آنلاین در june 8 برگزار میشه و معمولا دانشگاه هم 5000 روپیه بابت ثبت نام و آزمون میگیره. آزمون هم در مورد زبان عمومی و تست هوش هست. اگه دوس داشتین مدارکتون رو من میتونم ثبت کنم و شکا هم در ایران آنلاین آزمون بدین و بعد از یک روز نتیجه قبولی شما آنلاین قابل دیدن هست و بقیه کار هم که شامل interview و دفاع از پروپزال هست توسط شما انجام میشه. دانشگاه  پونا شهریه هارو برده کمی بالا و بین 45000 تا 75000 روپیه در سال اخذ میکنه.


دانشگاه Bharati Vidya Peeth در پونا هم گزینه مورد تایید وزات علوم هست که از ماه April- May  پذیرش بدون آزمون رو شروع میکنه. شهریه دانشگاه هم کمی بالا رفته (سالی 3800$ + 500 دلار ثبت نام اولیه). میتونین در این مورد هم مدارکتون رو واسم اسکن رنگی بفرمایین و بفرستین به ایمیل من (IELTS_EMBASSADOR@YAHOO.COM).


دانشگاه پنجاب در شهر چندیگر یکی دیگه از گزینه ها هست که از ماه April- May پذیرش بدون آزمون داره و باید مدارک دستی تحویل دانشگاه بشه و فرم ها پر بشه. سالی هم 1200-1500 دلار شهریه میگیره. آقا / خانوم به همون خدایی که میپرستی یا قبولش داری این شهر از لحاظ تمیز بودن و جو انظباطی تو هند تک هست .. خیلی راحت میتونین تو گوگل سرچ کنین : The cleanest city in India . جدا از این دانشگاه پنجاب یکی از بهترین و قدیمیترین دانشگاه های هندوستان هست و پارسال رنک 1 آورد در بین دانشگاه های هند. مطمعن باشین دانشگاه و شهر بسیار خوبی برای کسایی هست که دنبال علم هستن. 


من همیشه گفتم و سر حرفمم هستم که شهر بنگلور و دانشگاه راجیو گاندی نمیتونه گزینه خوبی برای دانشجوهای  داروسازی و دندانپزشکی باشه چون امسال بسیار شهریه هارو بردن بالا (30 لک معادل 165 میلیون تومان) که باید طی سال اول حتما تصویه کنی با دانشگاه. خیلی از کالج ها هم امکانات کاملی در قیاس با دانشگاه MIT پونا یا Punjab University چندیگر یا بهاراتی پونا یا دانشگاه ها و کالج های زیر ندارن.

  • D.Y.Patil Dental College"   
  • Bharati Vidyapeeth Dental College & Hospital
  • M.A. Rangoonwala College of Dental Sciences & Research Center, Azam Campus, Camp
  • Punjab Govt. Dental College & Hospital
  • Manipal College of Dental Sciences, Mangalore
  • (Tamil Nadu Government Dental College & Hospital, Chennai (Madras Dental College

  • بطور مثال دانشگاه پنجاب 9000 دلار در سال شهریه میگیره و دانشجوهای با معدل 14 به بالا و نمرات زیست/ شیمی/ 14 به بالا رو قبول میکنه. من واسم علم/ تمیزی و امنیت شهر/ احترام/ امکانات خیلی بیشتر از راحتی پذیرش گرفتن مهمه. پس اگه کسی از دوستان همچین شرایطی داشت میتونه مدارکشو واسم ایمیل کنه " من همه جوره کمکش میکنم تا یه دانشگاه خوب و شهر مناسب پذیرش بگیره.

در مورد فرق دانشگاه پونا و بهاراتی درارتباط با رشته های غیر پزشکی هم بگم که وزارت علوم ایران فقط کمپ اصلی این دانشگاه ها رو قبول داره و کالج های زیر نظر اینها مورد تایید نیستن. پذیرش گرفتن از دپارتمان اصلی داخل دانشگاه پونا کمی رقابتی هست و ممکنه پیش نیاد. علاوه بر این دانشگاه چونا 975 دلار در ابتدا برای ثبت نام نهایی از دانشجوهای خارجی میگیره. سیستم نمره دهی این دانشگاه هم بسیار سخت هست  معمولا دانشجوها با معدل بین 55-68 فارق میشن که کلا بر خلاف دانشگاه بهاراتی پونا هست که ابتدا 400-500 دلار برای ثبت نام میگیره و نمره مناسبی هم به دانشجوها میده.


هوا داره گرم میشه بچه ها ... خدایی نفسم گرفت  عاشقتونم با ایمیلای باحالی که میدین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد