تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

تجربه زندگی/تحصیل و تدریس در اروپا (اتریش/آلمان/ایتالیا) قسمت 3

 

32. بازیگر مورد علاقه آلمانی ها و اتریشی ها  دیوید هسل هوف آمریکایی هست. مخصوصا برای سری تلویزیونی نایت رایدر چون خوش تیپ و بازی هیجانی داره. در کل محمد رضا گلزار شونه ولی کمی مسن.  جاستین بیبر هم 9 نوامبر وین کنسرت داشت.

 

33. فحش و تیکه های لفظی جنسی معمولا در بعضی شبکه های رادیویی و تلویزیونی اروپا سانسور نمیشه به خاطر اینکه روسپی گری در بعضی کشورهای اروپا مثل هلند قانونی و به عنوان شغل در مکان های خاصی در جریان هست و تمام روسپی ها کارت دارن و باید تست بهداشت بدن. (البته روسپی گری در خیابون غیرقانونی هست). خودتونم در جریان آدرس ها هستین ماشالا.


34. روزهای یکشنبه همه جا به غیر از 1-2 فروشگاه بزرگ بسته هست و مردم دوس دارن بیشتر کنار خونواده مخصوصا پدر و مادربزرگ باشن و لذت ببرن. پس اگه میخواین یکشنبه گشنه نمونین حتما روز قبلش خرید کنین. البته ما ایرانیها به سبک ایران خداروشکر همیشه یخچالمون پره چون هر آن احتمال میدیم قحطی/ جنگ/ سقوط بورس نیویورک/عروسی دختر ترامپ بازار رو بهم بریزه. کلا حساسیم ما به اتفاقات جهان.


35. دومین کار مهم روز یکشنبه به جز کلیسا و تفریح" شستن ماشین هست. با وجودی که بارون یا برف ممکنه بیاد باز هم اروپایی ها تمایل دارن به کارواش برن و ماشینشونو بشورن. در این قضیه ما دوراندیش تر هستیم .. چون تا قبل از کارواش تا 1 هفته بعد هم پیشبینی وضع هوارو از طریق یورو نیوز چک میکنیم.


36. چیزی که خیلی آزاردهنده هست واسه ما ایرانی ها" دستشویی بدون شلنگ و آب هست که فقط سیفون کار میکنه و با دستمال باید محل مورد نظر رو تمیز کنیم. البته تو ایتالیا در بعضی از خونه ها دستشویی ایرانی با شلنگ پیدا میشه که مطمنا  قبلا یکی از هموطنامون اونجا بوده. به نظر من اگه ما بتونیم این فرهنگ استفاده از آب و آفتابه رو در اروپا و آمریکا رواج بدیم بهتر از شناسوندن فرهنگ چندین هزار سالمون در گذشته هست. (طنز)


37. کلا دخترای اصیل اروپای غربی (فرانسه/لوکزامبورگ/بلژیک/ولز..)ساده پوش با آرایش خیلی کم و اعتماد به نفس بالا (به خاطر استقلال مالی و رفاه اجتماعی که دارن) و کمی سرد هستن" بر خلاف پسراشون که اجتماعی تر و بسیار عاطفی ترن.  مردم اروپای شرقی مثل (اکراین/روسیه/مجارستان/بلاروس/لهستان/چک..) بسیار فشن و زیبا پوش هستن و خیلی راحت تر ارتباط میگیرن. ولی به قول یکی از اساتید: دخترای اروپا مثل آب و هوای اروپا میمونن. امروز آفتابی هستن...ممکنه فردا ابری و بارونی باشن و تظاهر کنن که اسمتونم یادشون نمیاد. این مسله در مورد پسرای ایتالیایی صادقه. برعکس این موارد" پسرا بسیار عاطفی" مهربون و وفادارن.


38. اکثر مردم اروپای مرکزی و غربی ترجیح میدن در خیابون و مترو .. حریم خصوصی هم رو به  شدت رعایت کنن و ممکنه اینجوری برداشت بشه که کمی غیر اجتماعی هستن. به همین خاطر اکثرا سرشون توی گوشی و کتاب و روزنامه هست و یا با هدفون دارن موزیک گوش میدن و دقیقا همین انتظار رو از بقیه دارن و چشم تو چشم نمیشن. مگه اینکه با یه تاپیک درست و جذاب شروع به حرف کنین. خلاف این قضیه هم در داخل ساختمون و آفیس و آسانسور هست... همه بسیار بسیار اجتماعی به نظر میرسن و سلام و خداحافظی گرمی میکنن. بنابرین انتظار نداشته باشین بیرون از محیط کار و دانشگاه خیلی باهاتون گرم باشن.


39. متاسفانه دید بدی که بعضی از اروپایی ها مخصوصا فرانسه/آلمان نسبت به پناهنده های خاورمیانه ای پیدا کردن باعث شده همه رو به یه چشم نگاه کنن و واسشون زیاد فرقی نکنه که شما اینجا دارین دکتری فیزیک هسته ای میخونین یا به علت مشکلات جنگ و اقتصاد و مذهب پناهنده اجتماعی شدین. و این دید خیلی شدیدتر و متعصب تر هست در اداره مهاجرت.


40. اکثر آفیسرها که کیس های دانشجویی و پناهندگی و کاری رو بررسی میکنن زیر 35 سال سن دارن و تا جایی که من خودم با 5-6 نفرشون صحبت کردم متوجه شدم که پرونده ها خیلی بر اساس سلیقه بررسی میشه. بعضی از آفیسرها هم تازه استخدام شدن و به طور مشخصی تجربه کمی در مورد پرونده ها دارن. رشته و مقطع/ سن/تمکن مالی و گپ بین تحصیلی و اینکه مجرد هستین یا متاهل بسیار روی تصمیم گیری آفیسر اثر داره. حجم پرونده ها هم در این فصل سال بسیار بالاست. جدا از این مسایل مدارک جعلی که گاها فرستاده شده همشونو ترسونده و به شک افتادن و پرونده هارو سختگیرانه تر بررسی میکنن. دوستانی هم با ویزای دانشجویی اومدن و یهو وسط تحصیل یا بعد از اتمام تقاضای پناهندگی کردن (حالا یا به حق یا ناحق) کار رو برای بقیه دانشجوها سخت تر کرده و اونا هم از تکرار همچین مسله ای نگرانن.


41. یه چیز جالب اینه که بعضی از اتریشی ها و آلمانیها سر صبح اولین چیزی که میخرن یک بطری انرژی زا رد بول/ ساندویچ سالامی خوک و سیگار هست. حالا من نمیدونم سر صبحی ردبول واسه چیه .. فک کنم کلا خسته ان.


42. راستی اینو هم بگم که بعضی از خیابونای فرعی به اصلی هم چراغ قرمز داره و عابرپیاده باید رعایت بکنه و رد نشه وگرنه توسط پلیس جریمه میشین. وقتی هم از پله برقی میرین بالا همیشه سمت راست باستین تا اگه کسی خواست رد بشه مشکلی نداشته باشه. (جلل الخالق .. به قول یکی از دوستان : باورتون نمیشه هنوز اینجا وقتی میخوام از مترو پیاده شم گارد میگیرم که کسی پرتم نکنه ولی میبینم که چقدر آروم و با آرامش سوار میشن ...کمی باورش سخته ولی احساس میکنم یه چیزی کمه)


43. دوستانی که میخوان بعد از اتمام تحصیل و یا حین تحصیل کار پیدا کنن در کنار زبان آلمانی باید انگلیسی هم بلد باشن چون هم شرکت های بین المللی 2 زبانه هستن و هم اتریش کشوری توریستی هست و داشتن نالج زبان انگلیسی خیلی خیلی به کاریابی و استخدام کمک میکنه.  توصیه من به همه دوستان اینه که روی گرفتن آیلتس یا تافل جدی باشن چون هیچ تضمینی به موندن در اتریش نیست و ممکنه شانس گرفتن اسکالرشیپ و فاند در کشوری دیگه فراهم بشه و داشتن مدرک آیلتس لازمه. در جواب یکی از دوستان هم بگم که کار کردن در رستوران و کافی شاپ و شهرداری و مک دونالد کار چیپ محسوب نمیشه. اتفاقا این اشخاص احترام مناسبی در اروپا و آمریکا دارن. خانم کلینتون بعد از فارق التحصیلی از کالج ولسلی " در یک ماهی فروشی ژاپنی کار میکرد و حتی اخراج هم شد.


44. حقوق زنان به شدت در کشورهای اروپای مرکزی و غربی رعایت میشه و اگه هر اتفاقی در خونه بیفته(حتی پارتنر خانم شما مقصر باشه) مرد موظفه که خونه رو ترک کنه وگرنه پلیس مداخله میکنه و در صورت لجبازی بازداشت میشین. آقایون اینجا شاخ بازی در نیارین که با یه تلفن باید تو پارک بخوابین. فقط این نوید رو به پسرای ایرونی میدم که شما اگه پارتنر اروپایی یا آمریکایی داشته باشین معمولا تو پارتی و رستوران و کافی شاپ. دنگی باهاتون حساب میکنه و فرهنگ یه طرفه حساب کردن اغلب مال آسیایی هاست. هرچند مرام مردونه آقایون ایرانی اجازه نمیده یه خانم دست تو کیفش بکنه. (علکیییی .. مثلا واسه ما اصلا پول مهم نیست)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد