تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

تجربه زندگی/تحصیل و تدریس در اروپا (اتریش/آلمان/ایتالیا...) قسمت 1

هر ملتی ممکنه یه سری عادت های خوب و بد داشته باشه. در اینجا یک لیست کوتاه از عادتهای جالبی که مردم اتریش / آلمان و گاها ایتالیا/ فرانسه/سوید/سویس/هند/مالزی و .. دارن و ممکنه باهاش روبرو بشین و تعجب کنین میزارم.  اینها تجربه زندگی/تحصیل/تدریس و شنیده ها و دیده هایی هست که خودم یا دوستانم در کشورهای مختلف داشتن:

(قسمت اول)

1.      مراقب لگد کردن پوپی سگ باشین

به خصوص در اروپا این جزو حقوق اجتماعیشونه (زمین های بازی، پیاده رو،...پس مراقب باشین کجا قدم میزنین)


2. یه جمله معروف بین اتریشی ها هست که میگه: در اتریش هیچی مهمتر از اتریش نیست:  بسیاری از اتریشی ها مخصوصا کسایی که قبل از سال 1980 به دنیا اومدن و کشورهای کمونیستی رو دیدن به اتحادیه اروپا، سیاست خارجی و یا / تحولات اقتصادی / علوم اجتماعی در خارج از کشور خودشون اهمیتی نمیدن.


3. در اتریش و آلمان این خیلی طبیعیه که یه بچه 14-13 ساله سیگار بکشه(هر چند فروش سیگار به بچه های زیر 16 سال غیرقانونی هست) و یه آدم سیگاری ممکنه مستقیما دود سیگارشو هرجا خواست فوت کنه، حتی اگه شما بیماری ریوی هم داشته باشین. درصد بالایی از اتریشی ها - تقریبا 50 درصد از کل جمعیت بزرگسالان سیگار میکشن (البته ما تو ایران سنگین ترش رو میزنیم). بیشتر در شرق اتریش، کمتر در غرب کشور. کلا فک کنم تو شرق همه کشورا مواد بیشتر میطلبه. طوری که خودشون میگن نصف جووناشون تا 17 سالگی معتاد سیگار هستن. وقتی میپرسی چرا؟ میگن : حتی آرنولد که اتریشی و ورزشکاره" سیگاریه(کلا تا بصل النخاع توجیه شدم).  البته مواد دیگه کشیدن جریمه سنگینی داره.


4. اکثر اروپایی ها حتی به بهترین چیزایی که دارن مثل امنیت عالی/ بیمه درمانی خوب/ حمل و نقل راحت و ارزون/بیمه بیکاری.. که واسه خیلی از ما تقریبا آرزو هست غر میزنن. نمیدونن به قولی سوار آرزوهای ما هستن


5. ابراز محبت دایم و همه جا و تقریبا همه جوره

بوسیدن و ابراز عشق کردن به پارتنر در هر کجای اتریش(قطار/ایستگاه خیابون..) بسیار عمومی و پذیرفته شده هست و ما باید اینو به عنوان بخشی از فرهنگ این کشورقبول کنیم و این توسط عموم مردم قابل تحمل و درکه. دمشون گرم. به هرحال گفتم که راحت باشین... والاااا


6. خوردن الکل مخصوصا آب جو آلمانی و شراب ایتالیایی بر خلاف بعضی کشورها در خیابون و قطار مجاز هست. اما به دلیل مشکلاتی که جدیدا پیش اومده" دولت به دنبال درست کردن مناطق الکل ممنوع در چند شهرستان هست. ما تو خاورمیانه داریم منطقه پرواز ممنوع درست میکنیم که جنگ نشه .. اینا الکل ممنوع.. این پرواز کجا و آن کجا


7. اکثر اروپایی ها لباس ساده و سیاه و سفید و قرمز میپوشن. البته به رنگ پوستشون و موهای بلوندشون هم میاد. پس تا جایی که میتونین کمتر مثل یه توریست جلوه بدین (مثل لباس هاوایی و شرت و صندل پوشیدن) تا در خریداتون بتونین هم تخفیف بگیرین هم بعضی از سوقاتی فروشی ها بهتون چند برابر قیمت نگن.


8. برای سفرهای توریستی بین ماه های جون تا سپتامبر مناسب هست. چون بعدش کریستمس و بعدش هم تابستونه و همه به سمت اتریش و ایتالیا و فرانسه هجوم میارن. تو ترافیک سنگین بزرگراه هایی که مستقیم میرن ایتالیا گیر میکنین و وقتتون هدر میره. البته از اونجایی که ما ملت همیشه در مسیر و صف هستیم یه روز هم تو ترافیک موندن فقط خاطرات شمال رو تدایی میکنه.


9. تو رستوران آب شیر سفارش دادن کمی زشت محسوب میشه. هرچند آب معمولی اتریش کیفیت بالایی داره و از کوه های آلپ      تهیه میشه. سعی کنین آب معدنی بدون  گاز که بهش still mineral water ("Mineralwasser ohne Kohlensäure گفته میشه سفارش بدین. البته تو کافه های قدیمی و سنتی معمولا همراه با قهوه یک لیوان آب شیر هم میارن (مجانی). نمیدونم چرا. فک کنم واسه هزم مبلغ صورت حساب باشه.


10. سوقاتی اتریش شکلاتی به نام Mozartkugeln  هست و سعی کنین از حراجی ها یا بازار بگیرین تا مغازه های سوقاتی فروشی.عکس موزارت هم رو بسته هست. لااقل موسیقی موزارت گوش نمیدیم .. شکلاتشو بخوریم. حس موسیقیایی آدم میگیره.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد