تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

مراحل تبدیل ویزای دانشجویی به دکتری در شهر میسور هندوستان

از اونجایی که برای پروسه ثبت نام دکترا دوستان عزیز به خاطر بی اطلاعی  با مشکلاتی روبرو بوده اند تصمیم گرفتم تجربه یکی از دانشجویان شهر میسور هندوستان رو خدمتتون بنویسم تا دوستان دیگر لااقل کمتر معطل بشن. لطفا ضمن تصحیح ایرادات متن, تجربه خودتون رو هم در کامنتها بنویسین تا این موضوع کامل بشه.

- اصولا زندگی دانشجویی در میسور بین چند دپارتمان میچرخه: دفتر استاد راهنما, پلیس کامیشِنر, اینترنشنال سنتر و پی اچ دی سکشن. برای تمام این مقاطع شما به مدارکی مثل عکس, پاسپورت و ویزا, آرپی(R.P) و آرسی(R.C), اگریمنت منزل(HOUSE AGREEMENT), ریز نمرات MARK SHEETS, مدرک موقت یا اصل فوقPROVISIONAL CERTIFICAT or DEGREE, کانسنت CONSENT & دِکلِریشن لتر DECLARATION LETTER و غیره نیاز دارین. اصولا بهتره به تعداد کافی کپی مدارک همراه اصلش از شروع این پروسه همراهتون باشه.

- دوستانی که فوق لیسانسMASTER  رو در هند گذروندن, بعد از اتمام اون مقطع میتونن گاید GUIDE / SUPERVISOR پیدا کنن و ازش تعدادی نامه اصل(کانسنت & دِکلِریشن لترCONSENT/DECLARATION) بگیرن, بعد تاپیک موضوع مشخص میشه و پروپوزالتون رو مینویسین. بعد این نامه به تایید پی اچ دی سکشن Ph.D SECTION میرسه و پرمیشن لتر PERMISSION LETTER رو دریافت میکنین. بعد افلیشن لتر AFFILIATION LETTER  رو باید از اینترنشنال سنترINTERNATIONAL CENTER دریافت کنین(برای این مقطع G FORM جی فرم , 8 نسخه از افلیشن سرتیفیکیت, کپی پروپوزال, کانسنت لتر و پاسپورت و ویزا نیازه).

-حالا موقع جمع کردن مدارک برای سابمیتSUBMIT به پلیس کامیشنر POLICE COMMISSIONERهست:
یه ریکوئست لتر REQUEST LETTER که خودتون مینویسین, استیودنت ویزا + آرپی و آرسی, کپی مدرک لیسانس و فوق همراه کپی ریز نمرات, اصل پرمیشن لتر, اصل کانسنت & دکلریشن لتر, پروپوزال که مهر و امضای اصل استادتون رو داره, جی فرم, افلیشن لتر با امضای اصل دانشگاه در 6 نسخه, کپی پاسپورت, کپی پرینت بانک, کپی مدرک ساپورت مالی, ویزا فرم, اپلیکیشن آنلاین ویزا, 8 عدد عکس. (اپلیکیشن آنلاین هم یه سری مدرک اولیه ازتون میخواد که باید اسکن کنین با حجم کم و به صورت پی دی اف براش آپلود کنین. زمانشم کمه بنابرین یادتون نره اول مدارکتون رو آماده کنین بعد که فرمش رو پر کردین و بهتون آی دی داد, جایی بنویسین که در صورت ارور error یا اتمام وقت بتونین دوباره وارد سایت بشین برای آپلود مدارک. این آدرس سایت هست که بر روی گزینه Online Application Submission کلیک میکنین. http://www.indianfrro.gov.in/frro/)

- تمام مدارک در دو نسخه کپی میشن و به پلیس میسور سابمیت میکنین و ازش نامه میگیرین. بعد از گذشت یک ماه از تاریخ سابمیت, شروع کنین به این شماره و ایمیل تماس گرفتن و اسمتون رو همراه شماره نامه ای که از پلیس گرفتین به کارشناس بخش امور خارجه وزارت کشور هند اعلام کنین. در ایمیلتون میتونین تمام مدارکی که به پلیس سابمیت کردین رو در یک فایل پی دی اف آپلود کنین و همراه توضیحاتی میل بزنین. با پیگیری مکرر و تقریبا هر روزه تون بالاخره پرونده تون رو مرور میکنن و اگه ایراداتی داره اعلام میکنن که میتونین براشون فکس کنین. وگرنه ویزا رو صادر میکنن و به شماره ای که بهشون اعلام کنین یا به پلیس میسور فکس میزنن. در غیر این صورت تا دو سال هم ممکنه پرونده تون تو اون دفتر بمونه و اصلا کسی سراغشم نگیره. (01123438245 / jsf@nic.in)

- یه نامه از دهلی براتون پست میشه به آدرس منزل. همین نامه به پلیس فکس شده. شما برای کانورتِ CONVERT استیودنت ویزا STUDENT VISA به ریسرچ ویزاRESEARCH VISA با نشون دادن این نامه پروسه رو شروع میکنین. پلیس ازتون میخواد باز به اون آدرس سایت برین و دو نوع درخواست برای تمدید ویزای دانشجویی و همچنین کانورت ویزا به ریسرچ رو پر کنین که مدارک بیشتری باید آپلود بشن. بعد مثل همه تمدید ها(+گزارش پلیس محلیLOCAL POLICE REPORT), مدارک به پلیس ارائه میشه علاوه بر 75 دلار که به تایید اداره روبروی ساختمان کرافوردهال میرسه و مبلغ به روپیه و به قیمت روز در استیت بانک آف میسورSTATE BANK OF MYSORE مرکز شهر (روبرو ساختمان پست مرکزیCENTRAL POST) به حساب ریخته میشه. تمام مدارک که به پلیس سابمیت شد, شما در پاسپورتتون مهر دریافت میکنین به علاوه دو ویزای استی STAY و کانورتCONVERT .

- در این مرحله اینترنشنال سنترINTERNATIONAL CENTER بهتون دو فرم میده که پر میکنین و نامه ای که مینویسین و مدارکی که در مرحله اول به دهلی تحویل دادین, به علاوه دو فیش به مبالغ 1375 و 2000 روپیه. اینترنشنال سنتر نامه ای صادر میکنه که به پی اچ دی سکشن Ph.D SECTION تحویل میدین و دو هفته منتظر می مونین تا نامه ثبت نام موقتتون PROVISIONAL LETTER رو دم منزل از پست دریافت کنین. حالا میشه کار رو زیر نظر گاید SUPERVISOR/GUIDEشروع کرد و منتظر کورس ورکا COURSE WORK موند که تقریبا سالی یک بار برگزار میشن و به مدت 6-3 ماه.

موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد