تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

رشته های پزشکی (عمومی یا تخصص) در اتریش

کسانی که میخوان از Bachelor یعنی همون پزشک عمومی شروع کنن این شرایط لازم الاجرا هست:


1)داشتن گواهی قبولی در کنکور ایران یا گواهی اشتغال به تحصیل در همون رشته.
2)داشتن مدرک C1 زبان آلمانی یا به مدت 5 سال زندگی کردن در اتریش بصورت مداوم.
3)اگر کسانی که پاس اتریشی دارن قبولی در کنکور پزشکی با سهمیه ی 75 درصدی(توضیح:یعنی شما در بین اتریشیها کنکور میدید و نتایج کنکور از بین 75 درصد قبولیهای کنکور حساب میشه)
4)اگر کسانی که پاس غیر اتریشی اما اروپایی دارند قبولی در کنکور پزشکی با سهمیه ی 20 درصدی
5)اگر کسانی که پاس خارج از محدوده اروپا رو دارند قبولی در کنکور با سهمیه ی 5 درصدی که خوب به مراتب سخت تر خواهد شد.
6)رشته ی دندانپزشکی دارای جایگاه شغلی مناسبی در اتریش نیست و رشته های پزشکی عمومی و داروسازی بترتیب در اولویت هستند.

کارهایی که در روزهای ابتدایی ورود به اتریش باید انجام داد

1 – گرفتن برگه Meldezettel (معرفی به شهرداری منطقه)

بعد از ورود به اتریش شما تا 3 روز وقت دارید تا خودتون رو به شهرداری منطقه ای که در آن سکونت دارین معرفی کنید و برگه Meldezettel بگیرید. در این برگه مشخصات شخصی و آدرس محل سکونت شما در اون قید میشه. (آدرس شهرداری منطقه محل سکونت رو میتونین از دفتر خوابگاه یا صاحب خانه بگیرید). 

مهم:  برای گرفتن برگه Meldezettel باید یک فرم از شهرداری همون منطقه یا خوابگاهی که هستین بگیرید و صاحب خونه یا مدیر خوابگاه اونو امضا میکنه و بعد شما هم فرم رو پر میکنید و به همراه پاسپورت به شهرداری منطقه meldeamtمراجعه میکنین.

 مهم: از این برگه در همون ابتدا 10 تا کپی بگیرین و از این به بعد فقط کپی این برگه رو همراهتون داشته باشین برای استفاده در ادارت مختلف و حتما اصل این برگه رو در خونه نگه دارین که گم نشه.

2 – ثبت نام در دانشگاه

برای ثبت نام در دانشگاه یک کپی از پذیرش، پاسپورت و یک قطعه عکس لازمه و بعد از ثبت نام مشخص میشه که چه نوع کلاس زبانی باید برین(البته اگه مدرک B1آلمانی دارین فقط یه مصاحبه ازتون میگیرن و اگه سطحتون خوب بود نیازی به کلاس زبان و پرداخت شهریه 1150 یورو ندارین وگرنه قبض کلاس زبان به شما داده میشه و باید اون رو پرداخت کنین و مجددا به بخش ثبت نام دانشگاه مراجعه کنین تا مهر بشه و ثبت نامتون کامل بشه

مهم:  آدرس دانشگاه در بالای برگه پذیرش شما پرینت شده و طبق اون به studienabteilung  مراجعه کنین واسه ثبت نام

3 – افتتاح حساب بانکی

متاسفانه بعضی از بانکهای اتریش برای افتتاح حساب بانکی برای ما ایرانیها سختگیری میکنن و برای افتتاح حساب معمولا بانک های خاصی این کار رو انجام میدن که اگه کسی که قبلا اونجا حساب داره شمارو معرفی کنه خیلی راحت تر این پروسه انجام میشه. من میتونم در این زمینه همراهیتون کنم و به مسولین بانک معرفیتون کنم.

4 – ثبت نام کلاس زبان

با توجه به تاریخ ثبت نام دانشگاه و تاریخ حضور شما در اتریش ، مشخص خواهد شد که چه کلاس زبانی باید برین و بعد از ثبت نام باید برگه ثبت نام در کلاس بگیرید. (آدرس کلاس زبان توسط کارمند دانشگاه در اداره ثبت نام به شما داده میشه)

5 – بیمه تحصیلی

بعد از ثبت نام در دانشگاه با به همراه داشتن برگه ثبت نام زبان و برگه studentblatt وstudentbeschtätigung از homepage شما در وبسایت دانشگاه و برگهMeldezettel  و پاسپورت باید به اداره بیمه مرکزی(واقع در Wienerbergstraße 15-19, 1100 Wien مراجعه کنید

در اونجا یک فرم هست مخصوص بیمه دانشجویی ، اونو پر میکنین و به شما یک شماره بیمه اختصاص داده میشه و حتما به کارمند بیمه بگین که یک برگه برای اداره MA35 به شما بده

6 – خرید کارت متروی یکساله

از طریق تمامی ایستگاههای مترو که بخش اطلاعات دارن میتونین کارت متروی یکساله سفارش بدید  به قیمت 362 یورو. حتما با خودتون عکس و برگه ملده همراه داشته باشین تا ثبت نام بشین و بعد از 1 هفته کارت شما پست میشه به آدرستون. معمولا در مترو مثل ایران بلیط چک نمیشه ولی یهویی معمورین با لباس شخصی یا فرم دم گیت یا توی قطار وایمیستن و کارت و بلیط رو چک میکنن. اگه نداشته باشین حتما 150 یورو جریمه میشین.

7 – مراجعه به اداره صدور ویزا MA35

بعد از ثبت نام در کلاس زبان ، برای اولین بار باید برین اداره MA35  (Magistrate) برای انگشت نگاری و اونجا بهتون میگن که 1 هفته تا 10 روز دیگه به همراه مدارک برین برای گرفتن کارت اقامت یکساله که بعد از انجام مرحله بیمه با به همراه داشتن تمامی برگه ها ی مراحل قبل و یک پرینت از حساب بانکی به مبلغ 10800 یورو و قرار داد خوابگاه یکساله یا خانه یکساله باید برین برای گرفتن کارت اقامت یکساله و همچنین باید 75 یورو برای گرفتن کارت همراه داشته باشین. برای تمدید اقامت برای بار دوم باید مبلغ 130 یورو پرداخت بشه. (آدرس اداره MA35 این هست :(wien 1200 - dresdner straße 93

  

ما میتونیم در انجام این مراحل در مقابل مبلغ ناچیزی شمارو همراهی کنیم که به مشکل برنخورین. کارهای ضروری دیگه مثل فرستادن ماشین به فرودگاه و رسوندنتون تا محل اقامتتون/ خرید سیم کارت /معرفی بنگاههایی برای اجاره منزل و خیلی موارد دیگه هم میتونه شامل باشه. 


روال گرفتن خوابگاه دانشجویی در اتریش

 

راه و روش های گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی اتریش

شرایط اقامتی اتریش

راه های جمع آوری مدارک

شرایط و مدارک گرفتن ویزای همراه و خانواده دانشجویان

کسب و کار در اتریش

روال گرفتن خوابگاه دانشجویی:


1. در ابتدا لیست خوابگاههای ارایه شده توسط شرکتهای مختلفی که خوابگاه ارایه میکنند بررسی میشه و از این لیست 3 تا خوابگاه رو انتخاب میکنین. لیست شرکتهای رزرو خوابگاه:

http://milestone.net/en/

https://housing.oead.at/en/

https://www.aohostels.com/en/

http://www.stuwo.at/en/

http://www.auge-gottes.at/index.php?lang=en

http://www.oejab.at/

https://www.home4students.at/

http://www.campusstudios.at/en/rooms-and-prices

http://www.wihast.at/

https://www.linked-living.at/


 2.  کارهای ثبت نام و ساخت اکانت انجام میشه
3.  پول پیش خوابگاه(که معمولا بین 500 تا 950 یورو هست) از طریق یک صرافی که بهتون معرفی میکنم، حواله میشه (معمولا شرکتهای خوابگاهی برای ساخت اکانت بسته به خوابگاه بین 15 تا 50 یورو هزینه میگیرند)

4.  بعد از واریز مبلغ ، این مبلغ رو در همون روز دریافت تحویل دفتر خوابگاه داده میشه و رسید واریز همان لحظه برای شما ارسال میشه 

5. ظرف مدت یک هفته یا نهایتا 15 روز ( در مواردی در همون روز هم قرار داد صادر شده ) قرارداد برای شما از طریق ایمیل ارسال میشه


دوستان سعی کنید هیچ وقت گول دلالها / وکلا و موسسات اعزام دانشجو که میخوان قرارداد خونه سوری واستون درست کنند رو نخورین. مطمنا سازمان MA35 متوجه این موضوع خواهد شد و شما ویزاتون ریجکت میشه. 

تجربه زندگی/تحصیل و تدریس در اروپا (اتریش/آلمان/ایتالیا) قسمت 3

 

32. بازیگر مورد علاقه آلمانی ها و اتریشی ها  دیوید هسل هوف آمریکایی هست. مخصوصا برای سری تلویزیونی نایت رایدر چون خوش تیپ و بازی هیجانی داره. در کل محمد رضا گلزار شونه ولی کمی مسن.  جاستین بیبر هم 9 نوامبر وین کنسرت داشت.

 

33. فحش و تیکه های لفظی جنسی معمولا در بعضی شبکه های رادیویی و تلویزیونی اروپا سانسور نمیشه به خاطر اینکه روسپی گری در بعضی کشورهای اروپا مثل هلند قانونی و به عنوان شغل در مکان های خاصی در جریان هست و تمام روسپی ها کارت دارن و باید تست بهداشت بدن. (البته روسپی گری در خیابون غیرقانونی هست). خودتونم در جریان آدرس ها هستین ماشالا.


34. روزهای یکشنبه همه جا به غیر از 1-2 فروشگاه بزرگ بسته هست و مردم دوس دارن بیشتر کنار خونواده مخصوصا پدر و مادربزرگ باشن و لذت ببرن. پس اگه میخواین یکشنبه گشنه نمونین حتما روز قبلش خرید کنین. البته ما ایرانیها به سبک ایران خداروشکر همیشه یخچالمون پره چون هر آن احتمال میدیم قحطی/ جنگ/ سقوط بورس نیویورک/عروسی دختر ترامپ بازار رو بهم بریزه. کلا حساسیم ما به اتفاقات جهان.


35. دومین کار مهم روز یکشنبه به جز کلیسا و تفریح" شستن ماشین هست. با وجودی که بارون یا برف ممکنه بیاد باز هم اروپایی ها تمایل دارن به کارواش برن و ماشینشونو بشورن. در این قضیه ما دوراندیش تر هستیم .. چون تا قبل از کارواش تا 1 هفته بعد هم پیشبینی وضع هوارو از طریق یورو نیوز چک میکنیم.


36. چیزی که خیلی آزاردهنده هست واسه ما ایرانی ها" دستشویی بدون شلنگ و آب هست که فقط سیفون کار میکنه و با دستمال باید محل مورد نظر رو تمیز کنیم. البته تو ایتالیا در بعضی از خونه ها دستشویی ایرانی با شلنگ پیدا میشه که مطمنا  قبلا یکی از هموطنامون اونجا بوده. به نظر من اگه ما بتونیم این فرهنگ استفاده از آب و آفتابه رو در اروپا و آمریکا رواج بدیم بهتر از شناسوندن فرهنگ چندین هزار سالمون در گذشته هست. (طنز)


37. کلا دخترای اصیل اروپای غربی (فرانسه/لوکزامبورگ/بلژیک/ولز..)ساده پوش با آرایش خیلی کم و اعتماد به نفس بالا (به خاطر استقلال مالی و رفاه اجتماعی که دارن) و کمی سرد هستن" بر خلاف پسراشون که اجتماعی تر و بسیار عاطفی ترن.  مردم اروپای شرقی مثل (اکراین/روسیه/مجارستان/بلاروس/لهستان/چک..) بسیار فشن و زیبا پوش هستن و خیلی راحت تر ارتباط میگیرن. ولی به قول یکی از اساتید: دخترای اروپا مثل آب و هوای اروپا میمونن. امروز آفتابی هستن...ممکنه فردا ابری و بارونی باشن و تظاهر کنن که اسمتونم یادشون نمیاد. این مسله در مورد پسرای ایتالیایی صادقه. برعکس این موارد" پسرا بسیار عاطفی" مهربون و وفادارن.


38. اکثر مردم اروپای مرکزی و غربی ترجیح میدن در خیابون و مترو .. حریم خصوصی هم رو به  شدت رعایت کنن و ممکنه اینجوری برداشت بشه که کمی غیر اجتماعی هستن. به همین خاطر اکثرا سرشون توی گوشی و کتاب و روزنامه هست و یا با هدفون دارن موزیک گوش میدن و دقیقا همین انتظار رو از بقیه دارن و چشم تو چشم نمیشن. مگه اینکه با یه تاپیک درست و جذاب شروع به حرف کنین. خلاف این قضیه هم در داخل ساختمون و آفیس و آسانسور هست... همه بسیار بسیار اجتماعی به نظر میرسن و سلام و خداحافظی گرمی میکنن. بنابرین انتظار نداشته باشین بیرون از محیط کار و دانشگاه خیلی باهاتون گرم باشن.


39. متاسفانه دید بدی که بعضی از اروپایی ها مخصوصا فرانسه/آلمان نسبت به پناهنده های خاورمیانه ای پیدا کردن باعث شده همه رو به یه چشم نگاه کنن و واسشون زیاد فرقی نکنه که شما اینجا دارین دکتری فیزیک هسته ای میخونین یا به علت مشکلات جنگ و اقتصاد و مذهب پناهنده اجتماعی شدین. و این دید خیلی شدیدتر و متعصب تر هست در اداره مهاجرت.


40. اکثر آفیسرها که کیس های دانشجویی و پناهندگی و کاری رو بررسی میکنن زیر 35 سال سن دارن و تا جایی که من خودم با 5-6 نفرشون صحبت کردم متوجه شدم که پرونده ها خیلی بر اساس سلیقه بررسی میشه. بعضی از آفیسرها هم تازه استخدام شدن و به طور مشخصی تجربه کمی در مورد پرونده ها دارن. رشته و مقطع/ سن/تمکن مالی و گپ بین تحصیلی و اینکه مجرد هستین یا متاهل بسیار روی تصمیم گیری آفیسر اثر داره. حجم پرونده ها هم در این فصل سال بسیار بالاست. جدا از این مسایل مدارک جعلی که گاها فرستاده شده همشونو ترسونده و به شک افتادن و پرونده هارو سختگیرانه تر بررسی میکنن. دوستانی هم با ویزای دانشجویی اومدن و یهو وسط تحصیل یا بعد از اتمام تقاضای پناهندگی کردن (حالا یا به حق یا ناحق) کار رو برای بقیه دانشجوها سخت تر کرده و اونا هم از تکرار همچین مسله ای نگرانن.


41. یه چیز جالب اینه که بعضی از اتریشی ها و آلمانیها سر صبح اولین چیزی که میخرن یک بطری انرژی زا رد بول/ ساندویچ سالامی خوک و سیگار هست. حالا من نمیدونم سر صبحی ردبول واسه چیه .. فک کنم کلا خسته ان.


42. راستی اینو هم بگم که بعضی از خیابونای فرعی به اصلی هم چراغ قرمز داره و عابرپیاده باید رعایت بکنه و رد نشه وگرنه توسط پلیس جریمه میشین. وقتی هم از پله برقی میرین بالا همیشه سمت راست باستین تا اگه کسی خواست رد بشه مشکلی نداشته باشه. (جلل الخالق .. به قول یکی از دوستان : باورتون نمیشه هنوز اینجا وقتی میخوام از مترو پیاده شم گارد میگیرم که کسی پرتم نکنه ولی میبینم که چقدر آروم و با آرامش سوار میشن ...کمی باورش سخته ولی احساس میکنم یه چیزی کمه)


43. دوستانی که میخوان بعد از اتمام تحصیل و یا حین تحصیل کار پیدا کنن در کنار زبان آلمانی باید انگلیسی هم بلد باشن چون هم شرکت های بین المللی 2 زبانه هستن و هم اتریش کشوری توریستی هست و داشتن نالج زبان انگلیسی خیلی خیلی به کاریابی و استخدام کمک میکنه.  توصیه من به همه دوستان اینه که روی گرفتن آیلتس یا تافل جدی باشن چون هیچ تضمینی به موندن در اتریش نیست و ممکنه شانس گرفتن اسکالرشیپ و فاند در کشوری دیگه فراهم بشه و داشتن مدرک آیلتس لازمه. در جواب یکی از دوستان هم بگم که کار کردن در رستوران و کافی شاپ و شهرداری و مک دونالد کار چیپ محسوب نمیشه. اتفاقا این اشخاص احترام مناسبی در اروپا و آمریکا دارن. خانم کلینتون بعد از فارق التحصیلی از کالج ولسلی " در یک ماهی فروشی ژاپنی کار میکرد و حتی اخراج هم شد.


44. حقوق زنان به شدت در کشورهای اروپای مرکزی و غربی رعایت میشه و اگه هر اتفاقی در خونه بیفته(حتی پارتنر خانم شما مقصر باشه) مرد موظفه که خونه رو ترک کنه وگرنه پلیس مداخله میکنه و در صورت لجبازی بازداشت میشین. آقایون اینجا شاخ بازی در نیارین که با یه تلفن باید تو پارک بخوابین. فقط این نوید رو به پسرای ایرونی میدم که شما اگه پارتنر اروپایی یا آمریکایی داشته باشین معمولا تو پارتی و رستوران و کافی شاپ. دنگی باهاتون حساب میکنه و فرهنگ یه طرفه حساب کردن اغلب مال آسیایی هاست. هرچند مرام مردونه آقایون ایرانی اجازه نمیده یه خانم دست تو کیفش بکنه. (علکیییی .. مثلا واسه ما اصلا پول مهم نیست)

تجربه زندگی/تحصیل و تدریس در اروپا (اتریش/آلمان/ایتالیا) قسمت 2

 

11. اگه خدمتکار هتل یا رستوران بهتون کم محلی یا توهین کرد حتما به رییسش اطلاع بدین و اگه اثر نکرد به trade union)(Wirtschaftskammer اتحادیه توریست ها ایمیل کنین یا زنگ بزنین. مطمن باشین جواب میده. البته کم پیش میاد همچین مشکلی. فقط گفتم که در جریان حقوق شهروندیمون باشیم. البته با این اعصاب ضعیف ما کسی توهین کنه .....


12. اتریش مخصوصا وین و سالزبورگ مثل یه موزه با سبک زندگی باروک Baroque میمونه. ممکنه واسه خیلی ها دلگیر و واسه بعضی ها هم تاریخی و زیبا باشه. پس گزینه اول و آخرتون رو اتریش نزارین. منظور اینکه اگه به سبک زندگی باروک عادت ندارین سبک های خارجی تری هم هست


13. در اتریش رشته های انسانی مثل ادبیات / هنرهای زیبا/ موسیقی/ فلسفه بسیار قوی کار میشه. ولی رشته های فنی به اندازه آلمان و آمریکا قوی نیست. البته کمتر اتریشی میبینیم که نیاز داشته باشه تا مقاطع بالا درس بخونه یا مثه ما بخواد تا ابدالدهر ادامه تحصیل بده. اکثرا بسته به رشته و بنا به تعهد دولت سریع جذب بازار میشن. واسه همین اغلب کارمنداشون زیر 35 سال هستن. ما تازه تو 50-40 سالگی از خانواده جدا میشیم که ادامه تحصیل بدیم.


14. برنامه های فرهنگی مثه اپرا/ نمایش/ کنسرت های جهانی کلاسیک و باله معمولا تخفیفهای خوبی به دانشجوها میده. 3.5 یورو در مقابل کشورهای دیگه مثه انگلیس که گرونه و واسه یه نمایش معمولی حداقل 5 پوند میگیره. البته زندگی هر کدوم از ما ایرانیها خودش یک نمایش درام هست.


15. زبان آلمانی اتریشی از لحاظ تلفظ و استعاره و برخی اصطلاحات با آلمانی کشور آلمان و سوییس کمی فرق داره. به اصطلاح به اکسنت سویسی یه جورایی لهجه مخلی میگن. هر چند اتریش نویسنده ها و فیلسوف های بسیار قوی مثل توماس برن هارد/ باخمن/ تسوایگ و فروید داشته. این اسمارو حفظ کنین یه روز به درد میخوره... از من گفتن.


16. اتریشی ها مردم بسیار رک و راستی هستن. البته گاهی اوقات در مقایسه با مردم سوید یا انگلیس و هلند این مسله شکل بی ادبانه و غرغر جلوه میده. مخصوصا راننده اتوبوس یا تراموا / پیرزن ها یا پیش خدمت رستوران یا بعضی ادارات که حجم کاری بالایی دارن. پس چند تا فحش آلمانی هم یاد بگیریم بد نیست.


17. اتریش در مقایسه با دیگر کشورها بازار کار محدود و بسته ای داره. از دیدگاه من بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل و کار به ترتیب: آمریکا / استرالیا/ کانادا/ انگلیس/ آلمان/ دانمارک/ سوید/ هلند/ نروژ/ فنلاند/ اتریش هست. ما هم که اصلا محدودیت ویزا نداریم.


18. Austria is too much into what you know rather than how you think about it

اکثر مردم اتریش بیشتر به قول معروف ملانقطه ای هستن. یعنی فقط اون چیزی که آموزش دیدن و قانون هست رو دنبال میکنن نه اون چیزی که فک میکنن ممکنه درست باشه. یکی از علل نقصی پرونده بسیاری از دانشجوها هم ممکنه همین موضوع باشه که آفیسر پرونده فقط اون چیزی که بهشون گفته شده رو دنبال میکنن و کمی طبق برداشتشون تصمیم میگیرن. واسه همین نظر آفیسرها سلیقه ای هست بیشتر. میدونین که اصلا تو کشور ما اینجوری نیست.


19. انتظار اینو داشته باشین که کلا یه اروپایی کنار شما با صدای بلند و تمام قدرت دماغشو تو دستمال فین کنه و با لبخندی ملیح و از روی رضایت به افق خیره بشه. به قولی همینه که هست. یه عکس العملی شبیه این هم در هندوستان و مالزی در جریان هست که مردم بعد از خوردن غذا آروغ میزنن و به این معنی هست که از غذا لذت بردن.


20. مردم اتریش/ آلمان و سویس به آن تایم (سر وقت بودن) خیلی حساس هستن. 5 دقیقه زودتر سر قرار بودن یعنی آن تایم. اگه دیر کنین مطمنا نظرشون کلا در مورد شما عوض میشه و این اعتماد رو برگردوندن خیلی سخته. بر خلاف هند و مالزی که زمان براشون مهم نیست و ممکنه فردای روز قرار یادش بیاد که باید میدیده شمارو.


21. مردم اتریش و آلمان به لبنیات بسیار علاقه دارن.. مخصوصا به پنیر و شیر. حتی یه نوشیدنی دارن به اسم لاتلا (Latella) تقریبا شبیه دوغ ماست ولی بسیار بیمزه و گاهی طعم میوه ای داره. آخه من موندم معده اینا چطور فرق بین دوغ/ آب میوه/ آب طمع دار رو تشخیص میده؟


22. واسه یه اروپایی پورک (گوشت پشت خوک) یعنی زندگی. حتی توی سالاد/ شنیتزل/صبحونه ..همراه با سیب زمینی استفاده میکنن. از چربی خوک هم گاهی واسه روغن نیمرو و کبابی استفاده میکنن. من بودم تاحالا از چربی خون و انواع امراض ثعب العلاج مرده بودم.


23. تمیز و مرتب بودن خونه و خیابون بسیار واسه آلمانی ها و اتریشی ها مهمه. بر خلاف ایتالیا که کمی به هم ریخته هست. کلا این خصلتشون مثل ماست .. البته یکم .. شایدم نه


24. تو قرارداهای کاری مردم اتریش 5 هفته تعطیلات سالیانه در نظر گرفته میشه (جدا از 14 روز تعطیلات رسمی سالیانه). و جالب اینجاست که اگه تعطیلی رسمی 5 شنبه بیفته .. جمعه هم اتومات تعطیل میشه. فک کردم فقط ما بین التعطیلین داریم. و اکثرا به چک/ ایتالیا یا مجارستان میرن و یا کنار رود دانوب آفتاب میگیرن (اونم معمولا لخت) و قایق سواری میکنن. ما هم آب گیرمون نمیاد تو ایران وگرنه...


25. چیزی که من خیلی خیلی خیلی دوس دارم در مورد اتریش" فرهنگ سلام و خداحافظی کردن در اومدن و بیرون رفتن از آسانسور و ساختمان هست. اتریشی ها بسیار شیرین وقتی وارد یه دفتر یا مکان بسته ای میشین با یه Grüß Gott (سلام) همراهیتون میکنن و با یه Auf Wiedersehen (به امید دیدار) خداحافظی. دوستان اتریشی من هم میگن در روستاهای شهر Tirol اگه کسی که از کنار شخصی رد میشه " و نگه Gruß Gott بسیار رفتار بی ادبانه ای محصوب میشه. کلا مثل ما مودبن


26. لباس سنتی و قدیمی اتریشی ها Dirndl/Lederhosen/(Trachten) گفته میشه. اگه میخواین واسه مدتی به اروپای قدیم برین و دوستای اتریشیتون رو خوشحال کنین" حتما در مراسم سنتی این لباس رو بپوشین.


27. برای شروع گفتگو" یه اتریشی معمولا از سوال "کجایی هستی" استفاده میکنه. و دوست داره حدس بزنه و مثل یه بازی امتیاز بگیره. مثلا اگه درست بگه که اروپایی یا آسیایی .. هستی یه امتیاز و اگه کشور رو بگه امتیاز دابل میگیره و دوستی ها اینجوری شکل میگیره. ما هم که دست به بازیمون خداروشکز خوبه.


28. مردم آلمان و اتریش علاقه بسیاری به پیاده روی و کوهنوردی و ورزشهای زمستونی مثل اسکی/ اسکیت روی یخ/ تله کابین سواری و حتی تماشای مسابقه اسکی .. دارن. ما هم به شنا و بدنسازی ..اونم در اینجا ..


29. یکی از معضلات زندگی در اتریش پیدا کردن آدرس هست. مخصوصا ساختمان دانشگاه ها" موسسات آموزشی" آفیس دکتر... اینا یه جاهایی قرار گرفتن که اصلا فکرشم آدم نمیتونه بکنه. مثل یه ساختمون هنری/تاریخی و گاها قدیمی که بیشتر به یه موزه یا تاریک خونه شبیه هست(ساختمون بتنی بی روح) تا اون مکانی که تو ذهنت داری. 90 درصد هم با یه تابلو کوچیک کنار در مشخص شده. کلا باید (میزرانر) باشی تا پیدا کنی.


 30. طعم و شکل آب هم در اتریش طبقه بندی شده هست. آب شیر در این ور رود دانوب و اون ور رود کمی فرق داره(نمیدونم چرا.. ولی فک کنم به خاظر فاضلابی هست که وارد میشه). اکثر آب های بطری که فروش میره گازدار هست(سودا نیست که تلخ باشه). گاها هم اسانس میوه هم میزنن به آب که دیگه خوردنش با آب میوه فرقی نمیکنه و باز من در عجبم معده اروپاییها چطور فرق بین آب با طعم شفتالو که گاز هم گاها داره با آب میوه و سودا تشخیص میده (کار مغزه)

تجربه زندگی/تحصیل و تدریس در اروپا (اتریش/آلمان/ایتالیا...) قسمت 1

هر ملتی ممکنه یه سری عادت های خوب و بد داشته باشه. در اینجا یک لیست کوتاه از عادتهای جالبی که مردم اتریش / آلمان و گاها ایتالیا/ فرانسه/سوید/سویس/هند/مالزی و .. دارن و ممکنه باهاش روبرو بشین و تعجب کنین میزارم.  اینها تجربه زندگی/تحصیل/تدریس و شنیده ها و دیده هایی هست که خودم یا دوستانم در کشورهای مختلف داشتن:

(قسمت اول)

1.      مراقب لگد کردن پوپی سگ باشین

به خصوص در اروپا این جزو حقوق اجتماعیشونه (زمین های بازی، پیاده رو،...پس مراقب باشین کجا قدم میزنین)


2. یه جمله معروف بین اتریشی ها هست که میگه: در اتریش هیچی مهمتر از اتریش نیست:  بسیاری از اتریشی ها مخصوصا کسایی که قبل از سال 1980 به دنیا اومدن و کشورهای کمونیستی رو دیدن به اتحادیه اروپا، سیاست خارجی و یا / تحولات اقتصادی / علوم اجتماعی در خارج از کشور خودشون اهمیتی نمیدن.


3. در اتریش و آلمان این خیلی طبیعیه که یه بچه 14-13 ساله سیگار بکشه(هر چند فروش سیگار به بچه های زیر 16 سال غیرقانونی هست) و یه آدم سیگاری ممکنه مستقیما دود سیگارشو هرجا خواست فوت کنه، حتی اگه شما بیماری ریوی هم داشته باشین. درصد بالایی از اتریشی ها - تقریبا 50 درصد از کل جمعیت بزرگسالان سیگار میکشن (البته ما تو ایران سنگین ترش رو میزنیم). بیشتر در شرق اتریش، کمتر در غرب کشور. کلا فک کنم تو شرق همه کشورا مواد بیشتر میطلبه. طوری که خودشون میگن نصف جووناشون تا 17 سالگی معتاد سیگار هستن. وقتی میپرسی چرا؟ میگن : حتی آرنولد که اتریشی و ورزشکاره" سیگاریه(کلا تا بصل النخاع توجیه شدم).  البته مواد دیگه کشیدن جریمه سنگینی داره.


4. اکثر اروپایی ها حتی به بهترین چیزایی که دارن مثل امنیت عالی/ بیمه درمانی خوب/ حمل و نقل راحت و ارزون/بیمه بیکاری.. که واسه خیلی از ما تقریبا آرزو هست غر میزنن. نمیدونن به قولی سوار آرزوهای ما هستن


5. ابراز محبت دایم و همه جا و تقریبا همه جوره

بوسیدن و ابراز عشق کردن به پارتنر در هر کجای اتریش(قطار/ایستگاه خیابون..) بسیار عمومی و پذیرفته شده هست و ما باید اینو به عنوان بخشی از فرهنگ این کشورقبول کنیم و این توسط عموم مردم قابل تحمل و درکه. دمشون گرم. به هرحال گفتم که راحت باشین... والاااا


6. خوردن الکل مخصوصا آب جو آلمانی و شراب ایتالیایی بر خلاف بعضی کشورها در خیابون و قطار مجاز هست. اما به دلیل مشکلاتی که جدیدا پیش اومده" دولت به دنبال درست کردن مناطق الکل ممنوع در چند شهرستان هست. ما تو خاورمیانه داریم منطقه پرواز ممنوع درست میکنیم که جنگ نشه .. اینا الکل ممنوع.. این پرواز کجا و آن کجا


7. اکثر اروپایی ها لباس ساده و سیاه و سفید و قرمز میپوشن. البته به رنگ پوستشون و موهای بلوندشون هم میاد. پس تا جایی که میتونین کمتر مثل یه توریست جلوه بدین (مثل لباس هاوایی و شرت و صندل پوشیدن) تا در خریداتون بتونین هم تخفیف بگیرین هم بعضی از سوقاتی فروشی ها بهتون چند برابر قیمت نگن.


8. برای سفرهای توریستی بین ماه های جون تا سپتامبر مناسب هست. چون بعدش کریستمس و بعدش هم تابستونه و همه به سمت اتریش و ایتالیا و فرانسه هجوم میارن. تو ترافیک سنگین بزرگراه هایی که مستقیم میرن ایتالیا گیر میکنین و وقتتون هدر میره. البته از اونجایی که ما ملت همیشه در مسیر و صف هستیم یه روز هم تو ترافیک موندن فقط خاطرات شمال رو تدایی میکنه.


9. تو رستوران آب شیر سفارش دادن کمی زشت محسوب میشه. هرچند آب معمولی اتریش کیفیت بالایی داره و از کوه های آلپ      تهیه میشه. سعی کنین آب معدنی بدون  گاز که بهش still mineral water ("Mineralwasser ohne Kohlensäure گفته میشه سفارش بدین. البته تو کافه های قدیمی و سنتی معمولا همراه با قهوه یک لیوان آب شیر هم میارن (مجانی). نمیدونم چرا. فک کنم واسه هزم مبلغ صورت حساب باشه.


10. سوقاتی اتریش شکلاتی به نام Mozartkugeln  هست و سعی کنین از حراجی ها یا بازار بگیرین تا مغازه های سوقاتی فروشی.عکس موزارت هم رو بسته هست. لااقل موسیقی موزارت گوش نمیدیم .. شکلاتشو بخوریم. حس موسیقیایی آدم میگیره.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 5 نوامبر 2018-2017

 

 

 

 

 

 

India

Indian Institute of Science (IISc) Bangalore

Indian Institute of Technology Delhi (IITD)

National Institute of Technology Rourkela

Tezpur University

Tata Institute of Fundamental Research

Sri Venkateswara University

Indian Institute of Technology Bombay (IITB)

Aligarh Muslim University

Indian Institute of Technology Madras (IITM)

Indian Institute of Technology Kanpur (IITK)

Indian Institute of Technology Kharagpur (IIT-KGP)

Indian Institute of Technology Roorkee (IITR)

Indian Institute of Technology Guwahati (IITG)

University of Delhi

University of Calcutta

Panjab University

 

 

 

India

University of Pune

Jadavpur University

Amrita University

Andhra University

Birla Institute of Techlogy and Science, Pilani






Hungary


University of Szeged

Eötvös Lorànd University

Central European University

University of Debrecen

Semmelweis University

University of Pécs

Budapest University of Techlogy and Ecomics



Italy               

Politecnico di Milano

Alma Mater Studiorum - University of Bologna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Italy

Free University of Bozen-Bolzano

University of Salerno

University of Bergamo

University of Calabria

Sapienza University of Rome

University of Milan

Università di Padova

Politecnico di Torino

University of Pisa

University of Ferrara

University of Rome "Tor Vergata"

University of Florence

University of Trento

University of Naples - Federico II

Università Cattolica del Sacro Cuore

Università degli Studi di Pavia

University of Turin

University of Milano-Bicocca

University of Trieste

Ca' Foscari University of Venice

Catania University

University of Genoa

University of Modena and Reggio Emilia

Perugia University

University of Siena

Università degli studi Roma Tre

University of Bari Aldo Mor

 

 

 

Italy                

University of Brescia

Verona University

Scuola Normale Superiore di Pisa

University of Parma

University of Palermo

Marche Polytechnic University

University of Cagliari

Scuola Superiore Sant Anna







Malaysia

Universiti Malaya (UM)

Universiti Sains Malaysia (USM)

Universiti Teknologi Petronas

Universiti Teknologi Malaysia

Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)

Universiti Putra Malaysia (UPM)

National University of Malasiya

International Islamic University Malaysia (IIUM)

Universiti Teklogi MARA - UiTM


Philippines

University of the Philippines

Ateneo de Manila University




    Austria 

University of Vienna

Vienna University of Technology

Universität Innsbruck

Karl-Franzens-Universitaet Graz

Graz University of Technology

Medical Unversity Of Vienna

University of Graz

Johannes Kepler University of Linz

        

دانشگاه های دولتی اتریش در حالت کلی به دو روش پذیرش میدن :

دوستان برای گرفتن پذیرش معمولا یکی از این 2 شرط کافیست و نیازی به داشتن اشتغال به تحصیل و عدم ممانعت همزمان نیست ! 

1. اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی در مقطع مشابه و در رشته همگرایش

یا

2. اتمام تحصیل در یکی از دانشگاه های ایران چه دولتی و چه غیر دولتی در مقطع مجدد و برای رشته های هم گرایش با رشته فارغ التحصیلی در مقطع مجدد

اینو هم بگم که تو این چند ساله برخی از دانشگاه ها  برای پذیرش مقطع مجدد پیش شرط دیگه ای هم گذاشتن و اون اینه که نه تنها باید دانشگاه دولتی تحصیل کرده باشید بلکه باید نامه عدم ممانعت از تحصیل هم بگیرین .

دانشگاه هایی مثل :

کلاگنفورت

اینسبروک

تکنیک وین

تکنیک گراتس

لینتس

بوکو

1. نامه اشتغال به تحصیل : نامه ای که نشون میده شما در مقطع و رشته مورد نظر در حال تحصیل هستین.

2. نامه عدم ممانعت از تحصیلبعضی از دانشگاه ها در اتریش مثل کلاگنفورت ، اینسبروک، دانشگاه تکنیک وین و تکنیک گراتس برای پذیرش در مقطع مجدد نیاز به نامه ای دارن که در اون تایید میکنه شما در دانشگاهی که از اون فارغ التحصیل شدین اجازه تحصیل مجدد همون رشته در همون مقطع رو دارین.

توجه : به دلیل عدم قبول داشتن نامه های دانشگاه آزاد توسط دانشگاه های اتریش، این نامه صرفا از دانشگاه های دولتی ایران مورد قبول بوده و باید در آن اجازه تحصیل شما برای ترم مورد تقاضای پذیرش درج گردد.

تذکر:

1. در برخی موارد نامه دانشگاه های پیام نور بدون کنکور هم مورد قبولشون نیست.

2. نامه موسسات غیر انتفاعی ، هرچند دولتی هم در بسیاری از موارد قابل قبول نیست.

3. نامه ها باید توسط دانشگاه صادر بشه و نامه های صادره از وزارت علوم در 99% موارد مورد تایید نیست.

4. در برخی موارد برای مقطع کارشناسی ارشد میشه با نامه های عدم ممانعت ( نامه ای که در اون قید بشه شما میتونین برای کارشناسی ارشد اقدام کنید ) صادر شده توسط دانشگاه مقطع کارشناسی شما برای دانشگاه ملی وین اقدام کرد.

5. در برخی موارد برای مقطع دکتری میشه با نامه های عدم ممانعت ( نامه ای که در اون قید بشه شما میتونین برای دکتری اقدام کنید ) صادر شده توسط دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد شما برای دانشگاه ملی وین، اقدام کرد.


نمونه متن عدم ممانعت از تحصیل و اشتغال به تحصیل :

1. گواهی میشود ......... فرزند ......... ، دارنده شماره شناسنامه ....... متولد ...... در ...... سال ...... در رشته ........ در مقطع کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده است.

ضمنا ادامه تحصیل نامبرده در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ........ در این دانشگاه در سال تحصیلی 1395-1396 بلامانع می باشد.

یا 

2. گواهی میشود ......... فرزند ......... ، دارنده شماره شناسنامه ....... متولد ...... در ...... سال ...... در رشته ........ در مقطع کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده است.

ضمنا ادامه تحصیل نامبرده در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ........ در سال تحصیلی 1395-1396 بلامانع می باشد.

برخی از دلایل عدم صدور ویزا

Types of Schengen Visa

1. علیه شما ممنوعیت قانونی اقامت موجود می‌باشد .

2. بنا به دلایلی احتمال می‌رود که از لحاظ مالی جهت اقامت و یا سفر بازگشت، به اندازه‌ی کافی تأمین نباشید. 

3. چون مدارک ارائه شده مالی کفایت مخارج را نمی‌کند.

4. بنا به دلایلی احتمال می‌رود که اقامت شما باعث تضرر مالی افراد حقوقی گردد.

5. بنا به دلایلی احتمال می‌رود که اقامت شما ممکن است باعث بر هم زدن نظم عمومی و امنیت گردد.

6. چون به نظر می‌رسد ازدواج مصلحتی بوده است.

7. چون در گذشته اقامت‌های غیر مجاز در محدوده شینگن داشته‌اید.

8. بنا به دلایلی احتمال می‌رود که پس از اعتبار روادید، شما داوطلبانه از کشور اتریش خارج نشوید ، زیرا نتوانسته‌اید به گونه‌ای قانع‌کننده وابستگی‌های خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در محل سکونت فعلی خود اثبات نمایید.

9. یکی از کشورهای طرف قرارداد شینگن دلیلی مبنی بر رد تقاضای روادید اعلام نموده است.

10. گذرنامه مورد قبول کلیه کشورهای شینگن نمی‌باشد. 

11. از دیدگاه قانون اتباع بیگانه 2005 گذرنامه دارای اعتبار نمی‌باشد.

12. صدور روادید ممکن است منجر به اختلال در روابط بین‌الملل گردد .

13.دارای بیمه حوادث و بیماری خارج از کشور نمی‌باشید.

14. برگه‌ی صحت مزاج بنا بر ماده 23 بیانگر بیماری صعب‌العلاج می‌باشد‌.

15. دلایلی دال بر آن است که ممکن است عضو گروهک و یا سازمان تبهکارانه و یا عضو گروه‌های تروریستی که امنیت داخلی و خارجی جمهوری اتریش را تهدید می‌نماید، باشید.

16. دلایلی دال بر آن است که ممکن است اقامت شما منجر به برهم زدن امنیت و نظم عمومی گردد.

17. دلایلی دال بر آن است که ممکن است شما در ملأعام، در یک جلسه و یا با پخش اعلامیه برای جرمی نسبت به صلح، جنایت جنگی، جنایت به انسانیت و یا اقدامات تروریستی تبلیغ کرده و یا تبلیغ نمایید و یا موافقت خود را با آنها اعلام کرده و یا نمایید. 

18. درروند صدور روادید اطلاعات غلط داده‌اید.

19. به نظر آید که شما خارج از سفر کاری و مواردی که در ماده 24 عنوان گشته است، قصد کار کردن و کسب درآمد در سطح کشور جمهوری اتریش را داشته باشید.

اماکن دیدنی اتریش در وین / سالزبورگ / اینسبروک/ گراتس

اماکن دیدنی اتریش در وین / سالزبورگ / اینسبروک/ گراتس


1. قصر شنبرون ( Schönbrunn Palace )  در وین

قصر شنبرون

قصر شنبرون

 

2. قصر پادشاهی هوفبورگ  ( Hofburg Imperial Palace ) در وین

قصر هوفبورگ

قصر هوفبورگ

 

3. کلیسای سنت استفان ( St. Stephen's Cathedral )  در وین

کلیسای سنت استفان

 

4. قصر بلودر ( Belvedere Palace )  در وین

قصر بلودر

قصر بلودر

 

5. خانه اپرای ملی وین ( Vienna State Opera / Wiener Staatsoper )  در وین

خانه اپرای ملی وین

خانه اپرای ملی وین

 

6. ساختمان پارلمان اتریش ( Austrian Parliament Building )  در وین

پارلمان اتریش

پارلمان اتریش

 

7. بنای یادبود موزارت ( Mozart Monument ) در وین

بنای یادبود موزارت

 

8. موزه تاریخ طبیعی وین ( Museum of Natural History of Vienna ) در وین

موزه تاریخ طبیعی وین

موزه تاریخ طبیعی وین

 

9. کتابخانه ملی اتریش ( Austrian National Library / Nationalbibliothek )  در وین

کتابخانه ملی اتریش

 

 10. قصر میرابل ( Palace of Mirabell ) در سالزبورگ

قصر میرابل

قصر میرابل

 

11.  کلیسای جامع سالزبورگ ( Salzburg Cathedral / Dome ) در سالزبورگ

کلیسای جامع سالزبورگ

کلیسای جامع سالزبورگ

 

12. قصر امبراس ( Schloss Ambras ) در اینسبروک

قصر امبراس

قصر امبراس

 

13. عمارت شهر ( City Hall / Rathaus) در گراتس

عمارت شهر

 

14. قصر اگنبرگ ( Eggenberg Palace ) در گراتس

قصر اگنبرگ

 

15. قلعه و برج ساعت بر فراز کوه ( Graz Schlossberg ) در گراتس 

Schlossberg قلعه

برج ساعت

 

تاریخ ثبت نام دانشگاه های اتریش

 زبان 60% رشته های اتریش آلمانی و 40%انگلیسی هست

♦️♦️♦️ددلاین های دانشگاه های اتریش برای درخواست پذیرش های دانشجویی:

1. برای ترم زمستان: تا  ۵ سپتامبر (تا ۱۵شهریور)

2. برای ترم تابستان: تا ۵ فبریه (تا ۱۷بهمن)


♦️♦️♦️زمان ثبت نام حضوری دانشگاه ملی وین:

1. ترم زمستان: تا پایان سپتامبر (تا ۸ مهر)

2. ترم تابستان: تا پایان فبریه (تا ۹ اسفند)


♦️♦️♦️شروع کلاسهای دانشگاه:

1. ترم زمستان: ۱ اکتبر (۱۰ مهر)

2. ترم تابستان: ۱ مارچ (۱۱ اسفند)


♦️♦️♦️زمان ثبت نام حضوری کلاس زبان وین:

1. ۲۲آگوست تا ۲سپتامبر (۱ شهریور تا ۱۱ شهریور)

2. ۲۲ژانویه تا ۲فبریه (۲ بهمن تا ۱۴بهمن)


تحصیل در اتریش. هزینه های زندگی و تحصیل در اتریش

 دانشگاههای شهر وین:

درصد زیادی از از دانشجویان ایرانی و اروپایی در شهر وین که پایتخت اتریش هست و سیستم حمل و نقل عمومی / موزه ها و مراکز خرید بسیار زیاد/ هنر و موسیقی قوی داره مشغول به تحصیل هستند در نتیجه دانشگاههای شهر وین رو به طور کامل به همه دوستان معرفی میکنم:

1 – دانشگاه ملی وین

در این دانشگاه بیشتر رشته های علوم پایه تدریس میشه واز نظر رنکینگ دانشگاهی از همه دانشگاههای اتریش بالاتره

یکی از دانشگاه های بسیار زیبا با اساتید قوی و خوش برخورد که دقیقا در مرکز شهر وین هست ودسترسی به آن از طریق مترو/اتوبوس و تراموا به راحتی امکان پذیره. 

uni wien

2 – دانشگاه مهندسی وین

این دانشگاه بیشتر واسه رشته های فنی و مهندسی معروفه و از نظر رتبه علمی در بین دانشگاههای مهندسی اتریش مقام اول رو داره.این دانشگاه هم تقریبا در مرکز شهر وین هست و به راحتی میشه از طریق مترو و تراموا رسید. 

tuwien

3 – دانشگاه کشاورزی وین

این دانشگاه که در غرب شهر وین واقع شده رشته های زیر شاخه علوم کشاورزی و علوم طبیعی رو ارایه میده و از اونجایی که اتریش کشوری 4 فصل هست اساتید آلمانی/ هلندی و اتریشی خیلی قوی کار میکنن.این دانشگاه چندتا دانشکده مختلف داره که در مناطق مختلف شهر وین هستند. لیست رشته های دانشگاه کشاورزی وین:

رشته های زیر شاخه کشاورزی :

به زبان آلمانی

به زبان انگلیسی

مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست

کوه و جنگلداری

زیست شناسی : موجودات آب شیرین

مهندسی محیط زیست و مدیریت آب

مطالعات محیط زیستی خاک، آب و تنوع زیستی

زیست شناسی : موجودات آب شیرین

 نژاد دام و ژنتیک دامی

سیستمهای کشاورزی ارگانیک و آگرواکولوژی

ایمنی در برنامه های غذایی

باغبانی

جنگلداری

مدیریت منابع طبیعی و مهندسی محیط زیست

باغبانی

 

انرژی های تجدید پذیر از مواد اولیه

 

صنعت شراب سازی

 

سیستمهای ارگانیک و آگرواکولوژی در کشاورزی

 

مهندسی صنایع غذایی

 

بیوتکنولوژی

 

معماری منظرو چشم انداز

 

گیاهان دارویی

 

صنعت چوب

 

مدیریت حیاط وحش

 

مهندسی محیط زیست

4 – دانشگاه اقتصاد وینboku

این دانشگاه روی رشته های اقتصاد و مدیریت کار میکنه و ساختمان جدیدش که بسیار مدرن و زیبا طراحی شده تو منطقه 2 وین قرار داره که واقعا سلیقه هنری مردم وین رو نشون میده ... بر خلاف بعضی از دانشگاه های بی روح هند و ایران خودمون. جدا از اینااز نظر رتبه علمی در جایگاه بالایی در بین دانشگاههای اقتصاد اروپا قرار داره. لیست رشته های دانشگاه اقتصاد وین:

رشته های زیر شاخه اقتصاد :

Business Administration major

International BusinessAdministration major

Economics and Socio-Economics major

Information Systems major

Bachelor Program in Business Law

wu

5 – دانشگاه هنر وین

کلیه رشته های زیر شاخه هنر تو این دانشگاه ارایه میشهدانشگاه هنر وین از رتبه بسیار بالایی در بین دانشگاههای هنر برخورداره و در تمامی رشته ها آزمون ورودی علمی و عملی داره. خیلی از دوستای من که دستی در موسیقی داشتن و وارد این دانشگاه شدن اعتراف میکنن که اساتید و دانشجوها سطح بسیار بالایی دارن و واقعا نیاز به کار کردن هست تا عقب نمونن. لیست رشته های دانشگاه هنر وین

معماری / علوم و هنر / عکاسی/ گرافیک / نقاشی و انیمیشن / مجسمه سازی/ طراحی مد/ طراحی صنعتی/ حفاظت و مرمت بناهای تاریخی/ طراحی پارچه و لباس / طراحی دیجیتال 

artuni

6 – دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه پزشکی وین اکثر رشته های زیر شاخه پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکترا و تخصص رو ارایه میده که در تمامی رشته ها پذیرش با آزمون ورودی میباشد.در رشته های پزشکی و دندان پزشکی سهمیه دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا فقط 10 درصد هست و این قانون باعث شده که تعداد دانشجویان ایرانی و آسیایی این دانشگاه بسیار بسیار کم باشه. 

akh

7 – دانشکده های آموزش عالی :

این دانشکده ها که تقریبا مشابه مراکز فنی حرفه ای ایران خودمون ولی در غالب دانشگاه هستن ، تنوع رشته ها بسیار زیاده و تدریس در مقاطع ارشد در بعضی از رشته ها به انگلیسی هست و بچه هایی که به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی هستند گزینه خیلی خوبی هست.فقط اینو هم بگم که این دانشگاهها در اکثر موارد مدرک زبان لازم دارن یا برای مصاحبه باید حتما اینجا حظور داشته باشین.

دانشگاه ملی گراتس :

http://www.uni-graz.at/

دانشگاه مهندسی گراتس :

http://portal.tugraz.at/portal/page/portal/TU_Graz

دانشکده فنی گراتس :

http://www.fh-joanneum.at/aw/home/studieninfo/campusleben/~crym/Graz/?lan=en

 

graz1