تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

باز کردن حساب بانکی(کارت اعتباری ..کردیت/دبیت/مستر کارت-صرافی در پونا/ میسور و حیدرآباد هندوستان

برای دوستانی که به هندوستان و مخصوصا شهر پونا و حیدر آباد میان مهمترین دغدغه فکریشون دلار هایی هست که باهاشون حمل کردند و شاید بخوان که در بانک نگه داری کنند که خیالشون راحت باشه که فقط یه کارت بانکی دستشون هست و بعضی ها هم شاید دوست داشته باشن از کارت های اعتباری مستر کارت یا ویزا کارت برای خرید استفاده کنند. من قبل از هر چیزی باید خدمتتون بگم که بعد از کلی این ور و اون ور رفتن و پرسو جو کردن بلاخره پاسخی که گرفتم این بود: هیچ بانک هندی برای ایرانی ها حساب ارزی به دلار باز نمیکند و شما اگر دلار داشته باشید نهایت کاری که براتون انجام میدن این هست که دلارتون رو به قیمت روز به روپیه می کنند و روپیه رو تو حساب بانکیتون نگه میدارن که یه جورایی ضرر می کنید چون قیمت بانک خیلی پایین هست


اول در مورد بانک و افتاح حساب بانکی در شهر پونا و حیدر آباد براتون بگم:
مدارکی که برای باز کردن حساب مورد نیازه به شرح زیر میباشد :

۱- کپی قراردادی که خونه اجاره کرده اید(که اینجا بهش میگن اگریمنت Agreement ) (چون کارت بانکی و دسته چک و رمز ها به آدرس خونتون ارسال میشه )
۲- کپی نامه اقامت که از اداره پلیس شهر پونا" حیدر آباد یا بنگلور همون روزهای اول میگیرید(که اینجا بهش میگن آر پی R.P )
۳- یک قطعه عکس
۴- مبلغ 10.000 (ده هزار ) روپیه -که البته فقط 300 روپیه بابت درست کردن و درخواست دبیت (مستر یا ویزا کارت) ازتون کسر میشه و بقیه پول 9700 در حسابتون میتونید برداشت کنید.
5- گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه رو ازتون میخوان. (یا برگه پذیرش اولیه رو که از دانشگاه ببرید اصل و کپی رو نشون بدید و کپی اون رو به بانک بدید)
6- یه سری فرم که باید امضا کنید.
خوب مدارک بالا رو که ببرین بانک بعد از ۱ تا 2 هفته بستگی به نوع بانک و اون Branch که حساب باز کردید فرق می کنه ، کارت و یه دسته چک به نام شما برای شما به آدرس پستی ارسال و حسابتون فعال میشه و میتونید از حسابتون استفاده کنید و حالش رو ببرید.
جنبه های مثبت داشتن این کارت :
1-هر کسی بخواد از هر جای دنیا میتونه به حسابتون پول واریز کنه فقط کافیه بعد از اینکه کارت دبیت مستر کارتتون رو گرفتید به سایت http://www.theswiftcodes.com/india بروید و اسم شهر و بانک و محلی که داره رو پیدا کنید ، کد سوئیفت رو دریافت کنید و به ارسال کننده پول بدید ! یا کد SWIFT رو از گوگل با دادن آدرس بانک بگیرین

2-چون این کارت (دبیت مستر یا ویزا ) بین المللی هست شما میتونید از هر سایتی که اجازه بده خرید با دبیت مستر یا ویزا رو انجام بدید خرید آنلاین بکنید و بسته به خانه شما ارسال میشه !
3-میتونید کارت دبیت خودتون رو به حساب هایی مثل بانک https://www.moneybookers.com در انگلیس متصل کنید و بعد از گرفتن تاییده های لازم خرید های بین المللی بیشتری انجام بدید !
4-خرید و شارژ موبایل خودتون به از طریق سیستم اینترنت بانک و یا نقل و انتقال پول با روش های بسیار امن به هر بانکی در هر جای هند که نیاز به رفتن و صرف زمان و هزینه برای پرداخت پول نباشید.
5-اگر حسابتون رو به حساب Save تغییر بدید علاوه بر همه کار های بالا می تونید سود از ماهیانه 3 درصد به بالا بسته به میزان سرمایه داشته باشید.
6-پول های تون رو تبدیل به روپیه کردید ،برای تمدید ویزا در اداره پلیس شهر حیدرآباد پلیس از شما بعضی اوقات می پرسه که چظوری هزینه هاتون رو تامین می کنید و یه پرینت از گردش مالی از حسابی که هند دارید واسه اون ها کافیه که این پرینت رو بانک مجانی بهتون میده.
7-یکی از خدمات جالبی که من در بخش اینترنت بانک ،Axis Bank دیدم این هست که شما مثلا در یه منطقه دیگه هستید و دوستتون مثلا در دانشگاه هست یه مقدار پول کم اورده برای ثبت نام دانشگاهش و زمان هم نیست که برگرده خونه و پول بگیره از شما،یا اصلا شما یه شهر دیگه هستید و کارت هم ندارید و پولاتون رو گم کردید یه زنگ به دوستتون می زنید و اون به اینترنت وصل میشه و دوستتون از طریق اینترنت بانک شماره موبایل شما رو وارد میکند و مبلغ رو هم وارد میکنید از بانک یه اس ام اس واسه شما میاد که یه کد توش هست ، شما به نزدیکترین ATM بانک Axes Bank میروید و فقط با وارد کردن این کد و شماره موبایل پول رو بدون هیچ کارتی از دستگاه خود پرداز دریافت می کنید !
8-و غیره 
مشکلات این کارت :
1-این حساب ها دبیت کارت DEBIT CARDهستند ! و اون ها رو باکردیت کارت CREDIT CARDاشتباه نگیرید، تا اونجایی که من پرسیدم و میدونم برای ما دانشجویان خارجی کردیت کارت صادر نمی کنند.(ولی زیاد تفاوتی با هم ندارند با همین دبیت هم کاراتون راه می افته)
2-چون ما شهروند هند نیستیم در نتیجه چیزی به نام PAN CARD یا همون کارت شهروندی نداریم ، در نتیجه به خاطر قوانین مالیاتی هند نمیتونیم کارت خودمون رو به حساب های آنلاینی مثل Paypal وصل کنیم و کلا خرید های از طریق پی پال رو باید بیخیال شد .ولی با همون مانی بوکرز میشه کلی کار کرد !
3-حساب ها به روپیه هست و برای ما ایرانی ها که دلار داریم و میخواهیم که به دلار پولمون رو توی بانک نگه داریم تقریبا بی فایده هست مگر اینکه یه مقدار از پولی رو که در صرافی تبدیل به روپیه کردید رو برای مصارف بالا که عنوان کردم در بانک نگه دارید !
4-فقط در طول ماه می توانید 5 بار از دستگاه های خودپرداز بانک های دیگر بدون کسر پول بابت استفاده از خدماتی غیراز بانک اصلی برداشت کنید، بعد از 5 بار به ازای هر بار برداشت 20 روپیه از حساب شما کسر می کند.(که البته مثل بچه آدم بگردید مبالغ زیاد و هفته ای یک بار اون هم اگر ATM بانک شما نزدیکتون نبود برداشت کنید که اینطوری نشه)

***--یه موردی هم که بی ربط به این بحث نیست این هست که کارمز خدمات بانک های هند هست که وقتی میخواهید پولی به حساب کسی بریزید بانک هم درصدی به عنوان خدمات بانکی و کارمز می گیرد.

در مورد اینکه کدوم بانک حساب باز کنید ، من پیشنهادم بانک AXIS BANK هست ، که البته باید شعبه های که جاهای پرت بگردید حساب باز کنید بعد انتقال Branch بدید به نزدیک ترین شعبه نزدیک خونتون ! چون به دلیل تحریم های جدید اسم ایرانی که میاری میپیچوننتون ! 

یه نکته هم درمورد صرافی و تبدیل پول بگم :

قبل از اینکه به صرافی بروید یه سر به سایت http://www.dollars2rupees.com می زنید و نرخ لحظه ای تبدیل نسبت دلار به روپیه میاد دستتون ، همون موقع زنگ میزنید صرافی (که پیدا کردن صرافی خیلی ساده هست کافیه از مردم و مغازه دارن بپرسید Exchanger کجاست ) و قیمت رو میگیرید ، معمولا هم همه یه قیمت رو میدن برای 100 تا 300 دلار معمولا اگر مثلا هر دلار معدل با 62.80 روپیه باشه ، صرافی برای شما 62.50 روپیه هر دلار رو چنج میکنه ، کمتر نشه که کلاه رفته سرتون (البته جای چونه زدن هم داره )، واسه مبالغ بالای 1000 دلار این تبدیل به 0.20 یا کمتر می رسه )

و در آخر هم بازم میگم شهر پونا "حیدرآباد" میسور و بنگلور معروف هستند به شهرهای امن برای خانم ها و خارجی ها ! پلیس به شدت از خارجی ها حمایت میکنه ! شماره پلیس 100 هست کافیه از موبایلتون زنگ بزنید و مشکل رو بگید سه سوت حل می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد