تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

تجربیات امتحان IELTS در ترکیه

برای ثبت نام در ترکیه، میتوان بدون حضور فیزیکی و از راه دور اقدام نمود. مزیت ترکیه این است که ازدحام بسیار بسیار کمتری نسبت به ایران دارد و از لحاظ مسافت هم نزدیک است. فقط کافیست مبلغی به شماره حسابی که در لینک های زیر اشاره شده پرداخت کرد و به همراه یک فرم آنرا فکس نمود. توضیحات کامل در لینکهای زیر آمده است.

http://www.britishcouncil.org/turkey-learning-exams-ielts-how-to-register.htm 
http://www.britishcouncil.org/turkey-learning-exams-ielts-dates.htm 

توضیحات کاملتر به جهت سوالات دوستان: 
برای ثبت نام آیلتس در ترکیه ابتدا باید تاریخ٬ شهر و نوع امتحانتون٬ را از لینک زیر انتخاب کنید:

http://www.britishcouncil.org/turkey-learning-exams-ielts-dates.htm

بعد مبلغ 110 پوند انگلیس + 40 هزار تومان جهت حواله کردن آن را باید به حساب زیر از طریق مثلا بانک سامان٬ واریز کنید:


Turkey £ Account 
Is Bankasi 
Beyoglu Subesi 
Branch Code : 1011 
Account No: 3150992 
Swift Code: ISBKTRIS 
IBAN CODE : TR160006400000210113150992

بعد دو سری فرم وجود دارد که باید پر کنید: 
فرم یک صفحه ای و فرم 8 صفحه ای٬ این فرم ها رو از لینک های زیر بگیرید و پرینت کنید و پرشون کنید: 
فرم یک صفحه ای:

http://www.britishcouncil.org/turkey-learning-exams-ielts-one-page-application-form.pdf 

فرم 8 صفحه ای:

http://www.britishcouncil.org/turkey-learning-exams-ielts-how-to-register-8page-form.pdf 

در این مرحله فرم یک صفحه ای پر شده را به شماره زیر فکس کنید: 
00902123555659 
بعد بلافاصله با شماره تلفن زیر تماس بگیرید و از دریافت فکس خودتون مطمئن بشید: 
00902123555657 
حتما توجه داشته باشید که اونها روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و ساعت آنها نیم ساعت از ما عقبتره
ساعات کاری اونها 9 صبح تا 11 و بعد از ظهر ها از ساعت 2.5 تا 5.5 به وقت ترکیه است 
ضمنا جهت تماس از طریق ایمیل هم می تونید از آدرس زیر استفاده کنید:

ielts@britishcouncil.org.tr

یک روز قبل از امتحان به محل برید تا اونجا رو کاملا بشناسید. 
در روز امتحان یک ساعت قبل در محل حضور داشته باشد و با خودتون فقط فرم ها٬ فیش بانکی حواله پول٬ دو قطعه عکس جدید 6 در 4 و پاسپورت و مداد و پاک کن ببرید. 
در ابتدای جلسه به شما یک پاکت خواهند داد تا آدرس خودتون رو توش پر کنید٬ قبلا آدرس و کد پستی دقیق خود رو به انگلیسی آماده کنید تا اون موقع مشکلی نداشته باشید. 
بعد از امتحان 22 پوند برای ارسال نتیجه امتحان مجددا به حساب زیر واریز کنید:


Turkey £ Account 
Is Bankasi 
Beyoglu Subesi 
Branch Code : 1011 
Account No: 3150992 
Swift Code: ISBKTRIS 
IBAN CODE : TR160006400000210113150992

و در ترکیه یا ایران تصویر اون رو براشون دوباره فکس یا ایمیل کنید (ایمیل و فکس بالا). 
اگر در ترکیه پول ارسال نتیجه رو واریز کنید دیگه لازم نیست پول حواله بدید. توجه کنید که اسم بانک ایش بانک هستش. همه جا هم در ترکیه شعبه داره. 
محل بریتیش کانسیل در آنکارا کنار هتل شرایتون و در طبقه 6ام پاساژ کاروم هستش. از ورودی یا راهرو D می تونید سوار آسانسور شید و به اون طبقه برید. هم دم در پاساژ و هم دم در دفتر بریتیش کانسیل به خاطر مسائل امنیتی وسائل شما چک می شن. 
محل برگزاری امتحان در آنکارا یا داخل خود بریتیش کانسیل هستش یا یک هتل که در کنار اون قرار داره (فکر می کنم هتل پلازا باشه). 
سعی کنید محل هتل در آنکارا رو در کنار محل امتحان رزرو کنید. هرچند اتوبوس هم دقیقا دم هتل شرایتون یا همون پاساژ کاروم ایستگاه داره. 
به این نکته توجه کنید که در ترکیه انگلیسی اکثر مردم افتضاحه و جالبه بدونید که همه تابلوها هم به ترکیه ای هستند. 
قیمت تاکسی نجومیه. ورودی 1.5 یا 1.75 لیر و هر یه ذره که می رید این کنتورش هی می افته. اگر عجله (و پول کافی) دارید از تاکسی استفاده کنید. قیمت شبها از روز بیشتر هستش. اتوبوسا تو ترکیه معمولا بیشترشون داخلشون یکی نشسته و 1.5 لیر ازتون می گیره. بعضی مسیرها هم بلیط می خواد به همون قیمت 1.5 لیر. 
غذاشون هم با ما (هم از نظر حجمی و هم طعمی) فرق داره. اگر می خواهید مثل ایران شکم سیر از سرمیز یا سفره بلند شید و حوصله سعی و خطا برای پیدا کردن یه غذای باب میلتون رو ندارید با خودتون غذاهای کنسروی از ایران ببرید (غذا اونجا اصلا ارزون نیست٬ تقریبا هر بشقابچه از غذاهای مختلف یا یه ساندویچ ساده حول و حوش 5 لیر می شه). یه پیتزای قابل تحمل ما با یه سالاد و دو تا نوشابه حول و حوش 20 لیره. 
نکته آخر اینکه وسائلتون رو در هتل حتما داخل یه چمدان با قفل محکم بذاربد.

ادامه مطالب رو حتما مطالعه بفزمایید :



 آپریل ما در آنکارا امتحان آیلتس جنرال داشتیم. این روزها جوانهای ترکیه هم تب مهاجرت دارند و بنابر این تعداد کاندیدیت های امتحان آیلتس بالا بود. اما خبری از محدودیت برگزاری بدلیله ازدیاد نبود و این قضیه با اضافه کردن یه پایگاه جدید برای امتحان هندل شده بود. امتحانات آیلتس در آنکارا معمولا در هتل بزرگ و مجهزی برگزار میشه ولی این بار علاوه بر اون هتل، خود نمایندگی بریتیش کانسیل هم که در مجتمع تجاری بسیار شیک کاروم در مجاورت هتل شرایتون بود،‌ حدود ۴۰ کاندیدیت رو پوشش میداد. نحوه برخورد و اطلاع رسانی پرسنل بریتیش کانسیل بسیار عالی بود و فضای حاکم فوق العاده آرام و دور از استرس . ساعت ۸ روز شنبه در محل امتحان جمع شدیم. در فضا چای و نسکافه بصورت رایگان سرو میشد. افراد حاضر در امتحان همگی مرتب و آراسته و دور از هیجان. بعد از مدتی به میزهای خود هدایت شدیم و جالب این بود که همه فرمهای ۸ صفحه ای و عکسهای پاسپورتی همراهشون بود و مدارک توسط اونها چک و جمع آوری شد. یک بسته لیبل خورده برای درج آدرس در اختیار همه بود و ارسال اولین نسخه از نتیجه امتحان برای کسانی که در ترکیه ساکن بودند و یا آدرسی در ترکیه در اختیار قرار میدادند، رایگان بود. ولی برای ارسال نتیجه به خارج از ترکیه،‌مبلغی معادل ۲۲ پوند برای ایران و ۲۷ پوند برای استرالیا دریافت میشد البته بصورت رسید بانکی(همون شماره حسابی که برای ثبت نام اولیه هم داده شده). نکته جالب این بود که حتی کاندیدیت های خود ترکیه هم بصورت غیر فیزیکی باید ثبت نام کنند(چون بریتیش کانسی ثبت نام حضوری انجام نمیداد). بعد از چک مدارک امتحان شروع شد. لازم به ذکر هستش که این مرکز به هد ست مجهز نبود. اول لیستنینگ و بعد ریدینگ و در نهایت رایتینگ. جالبه بدونید که اسپیکینگ برای همه در همون روز برگزار شد و روی میز همه علاوه بر کاندیدیت نامبر و کد زبان، زمان امتحان اسپیکینگ هم ذکر شده بود. همه چیز کاملا منظم و سر وقت انجام شد. ممتحن اسپیکینگ ما یه خانوم نیتیو انگلیسی و میانسال بود که خوشبختانه خیلی خیلی هم خوشرو بود.


اندر احوالات امتحان اسپیکینگ در آنکارا

 http://www.migranthelp.persianblog.ir

سلام دوستان عزیزم

بریتیش کانسیل در پاساژ کاروم درکنار هتل شرایتون واقع شده که شما پس از ورود به آنکارا برای امتحان آیلتس باید به اونجا برید و هماهنگی های اولیه رو برای محل برگزاری امتحان و غیره انجام بدید.

بدون اغراق بگم که رفتار اعضای بریتیش کانسیل که ترک تبار بودن٬ فوق العاده عالی و دوستانه بود. اصلا خود همین برخورد باعث اعتماد به نفس میشه.اصلا نگران امتحان و بخصوص اسپیکینگ نباشید. متاسفانه و یا خوشبختانه سطح دانش انگلیسی جوونها و نوجوونهای ترکیه خیلی پایینه( جوری ضعیفه که بر خلاف مقررات سر جلسه هر جمله هم به ترکی و هم به انگلیسی برای حاضرین تکرار میشد ) و خود همین قضیه یه جورایی سطح امتحان اسپیکینگ رو پایین میاره. منظورم اینه که شما براحتی میتونید نمره دلخواه خودتون رو بگیرید.

جالبه که آقایی که در بریتیش کانسیل ما رو به اطاق اسپیکینگ راهنمایی میکرد٬ فوق العاده مهربان و خونسرد بود و یه جورایی به ما دلگرمی میداد . خودش در اطاق رو باز میکرد و ما رو به داخل اطاق هدایت میکرد و در گوشش تک تکمون هم آرزوی موفقیت میکرد.ممتحن اسپیکینگ هم یه خانم میانسال و با حوصله انگلیسی بودن که چهره شون به آدم آرامش میداد. خلاصه دوستانی که میرید ترکیه برای امتحان اصلا نگران نباشید.

به خصوص که بعد امتحان میتونید کلی بگردید و خرید کنید و کیف کنید. 

این سوال ممکنه برای خیلی ها پیش بیاد برای هر نفر که می خواد بره ترکیه امتحان بده غیر از خود امتحان چقدر خرج داره . منظورم رفت و آمد , اقامت و این جور چیزاست :

این بستگی به این داره که شما با چه پروازی و در کدوم هتل اقامت داشته باشید. بطور مثال هزینه هتل ددمان که یک هتل پنج ستاره در آنکاراست با پرواز ایران ایر (هواپیمای فوکر) برای 4 شب به همراه صبحانه و ترانسفر فرودگاهی حدودا 650 هزار تومان است. لازم به ذکره که تصور شما از هتل های پنج ستاره ابدا نباید مثل سایر کشورها و جاها باشه. استاندارد هتل ها در ترکیه بسیار پایینه و هیچ وقت نباید جرات کنید که یک هتل 4 ستاره به پاپین رزرو کنید. یه نکته جنبی هم اینه که حتما هتل رو در مناطق معروف و بر خیابان یا میدانهای اصلی رزرو کنید و هرگز در آپارتمانها و یا محلهای پرت جا نگیرید و حتما چمدان شما چفت و بست درست و حسابی داشته بشه. 
نکته بسیار مهم دیگه هزینه های جانبی مثل تاکسی و غذاست. اگر قصد دارید در آنکارا امتحان آیلتس بدید حتما محل هتل رو نزدیک پاساژ کاروم که محل بریتیش کانسیل (طبقه 6 این ساختمان) هستش بگیرید و برای اینکه هزینه غذاتون هم کم بشه (یک نان در آنکارا 1000 تومانه) حتما با خودتون غذاهای کنسروی ببربد. 
ضمنا آنکارا خیلی خیلی نسبت به استانبول منظم تر و قانونمندتره و به خاطر اینکه شهر توریستی نیست از امنیت بیشتری هم برخورداره. 
ولی در کل نحوه برگزاری امتحان در ترکیه کاملا منظم٬ آرام و با نظم و احترام است.

متحان آیلتس در یک روز برگزار میشه. تاریخهای موجود در سایت آیلتس ترکیه رو چک کنید و با شماره ای که دادند٬ تماس بگیرید و ظرفیت رو چک کنید. تا اونجایی که میدونم باید مدارک فکس بشن.


استانبول :

محل برگزاری امتحان توی هتل ددمان بود و امتحان اسپیکینگ هم که همون روز بود توی ساختمان مایا طبقه 23 بود . برگزاری امتحان و برخورد ها خیلی خوب بود و ممتحن ها تمامی حرفهاشون رو بر خلاف ایران که فقط انگلیسی حرف میزنند به دو زبان ترکی و انگلیسی میگفتن . حتما همون طور که تو سایت گفته دو تا کارت شناسایی با خودتون ببرین . مهم نیست که کارت شناسایی دوم فارسی باشه اونها ملی کارت رو هم قبول میکنند و حتی گواهینامه .
برای هتل هم حتما هتل های دور میدون تاکسیم ( تقسیم ) رو بگیرین و از همون جا خیلی راحت با مترو که قیمتش 1.3 لیر هستش سومین ایستگاه که گایرت تپه هست باید پیاده شین . از مترو که بیاین بالا برج آبی رنگ مایا جلوتون کاملا مشخصه . و هتل ددمان هم پیاده پنج دقیقه تا اونجا فاصله داره .
امتحان لیسنینگ با اسپیکر بود و هدفون نداشت اما کیفیت صدا خیلی خوب بود .
برای رایتینگ و ریدینگ هم به جای 60 دقیقه 65 دقیقه وقت دادن که خیلی کمک خوبی بود . البته نمی دونم اصولا این کار رو میکنن یا اینکه اون بار یادشون رفته بود .
امتحان اسپیکینگ هم که تو ساختمان مایا بود و اونجا یکی از کارت شناسییهاتون رو دم در میگیرن . و یه کارت تردد بهتون میدن . اگه کارت شناسایی دوم داشتین که بالا همون رو چک میکنن و اگه هم نه زنگ میزنن پایین و با اونها چک میکنن . 
ممتحن یه خانم مسن انگلیسی بود که دقیقا 20 دقیقه با آدم حرف میزد اما بقدری حرف زدنش خوب بود و آرامش بخش که اصلا متوجه گذر زمان نمیشین .
در کل من که خیلی از نوع برگزاری امتحان راضی بودم .
تازه یه بطر آب معدنی و یه مشت آبنبات هم به آدم میدن 


نظرات 1 + ارسال نظر
nazcd سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:25 http://market.iranposti.com/

سلام دوست عزیز فروشگاه آنلاین ما با محصولات زیر در خدمت شماست

عینک 3 بعدی
بازی GTA 7
گردنبند ماه تولد شما
عطر ماه تولد پسران و دختران ایرونی
فیلم های سه بعدی + عینک رایگان
25 فیلم ترسناک 2010
فیلمهای اره 1 تا 6
سریال فرار از زندان دوبله فارسی
سریال جذاب ترمیناتور TERMINATOR
مقصد نهایی 4 سه بعدی + عینک سه بعدی رایگان
بهترین مستند های ایرانی
مستند واقعی از فقر و فحشا
18 فیلم ترسناک و پرطرفدار (دوبله)
مجموعه کاملی از مرگ های واقعی
آموزش بستن شال و روسری
آموزش های قبل و بعد از ازدواج

و..........

حتما بهم سر بزن

http://market.iranposti.com


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد