تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

اندر احوالات آزمون آیلتس IELTS

آزمون آیلتس (IELTS= International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارتهـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. ایـن آزمون مشترکاً تـوسط دانشگاه کمبریج، کنسول بریتانیـا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از 500 مرکز در 120 کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.
این آزمون در دو نوع مختلف موجود می‌باشد: آکادمیک (Academic) و عمومی (General Training). افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید از نوع آکادمیک این آزمون، و افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت قصد سفـر به کشورهـای انگلیسی زبان را دارند، می‌توانند از نوع عمومی این آزمون استفاده کنند.

آشنایی با بخشهای مختلف آزمون :

روال امتحان آیلتس

امتحان آیلتس در 4 قسمت به ترتیب زیر برگزار می گردد:

Listening, Reading, Writing and Speaking

(توضیح من: در ایران لزوماً اینطور نیست و آزمون Speaking ممکن است قبل از مابقی قسمتها و در روزهای قبل از امتحان مربوط به سه قسمت دیگر برگزار گردد).

Listening در حدود 30 دقیقه زمان به خود اختصاص می دهد. 20 دقیقه برای گوش دادن به نوار و پاسخگویی به سوالاتی که می شنوید و 10 دقیقه برای انتقال پاسخها به برگه جواب به شما زمان داده می شود.

Reading یک ساعت زمان به خود اختصاص می دهد و شما در این قسمت، باید عبارات و متون داده شده را بخوانید و سوالاتی که مرتبط با این متون است را جواب بدهید. همچنین تکالیف دیگری هم هستند که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

Writing نیز 1 ساعت زمان به خود اختصاص می دهد که به دو قسمت 20 دقیقه ای برای نگارش یک نامه و 40 دقیقه ای برای نگارش یک انشاء تقسیم می گردد.

Speaking ماکزیمم 15 دقیقه زمان به خود اختصاص می دهد که به سه قسمت معرفی شخصی، نطق کوتاه و بحث تقسیم می گردد.

 KINDLY FOLLOW THE REST 

نگاه مختصری به Listening

Listening شامل 4 بخش است که معمولاً بین 38 تا 40 سوال در این قسمت مطرح می شود. شما باید در حین اینکه به نوار گوش می دهید، به سوالات نیز جواب بدهید. نوار به هیچ عنوان مکث نمی کند و شما به هیچ عنوان بیشتر از یکبار آن را نخواهید شنید و هر چه پیش می روید، سوالات به مرور سخت تر خواهند شد. ترسیده اید؟ نه، نترسید! تکنیکهایی برای این قسمت وجود دارند. بزرگترین تسکینی که وجود دارد، این است کهSpelling در این قسمت اهمیتی ندارد به جز لغاتی که برای شما در نوار Spell می شوند. فقط مطمئن باشید که جوابهای شما قابل خواندن و درک شدن باشند. وقتی آنها را به برگه جواب منتقل می کنید، فقط باید با مداد این کار را بکنید.

(توضیح من: در مورد این قسمت خیلی اطمینان ندارم چون به نظر من spelling در این قسمت مهم هست)

نگاه مختصری به Reading

 Readingشامل 4 بخش و کلاً دارای 40 سوال است. شما در این قسمت، باید متون را بخوانید و سوالات را جواب بدهید، برای نمودارها، عنوان بگذارید، جملات را کامل کنید یا جاهای خالی را پر کنید. برای هر کدام از اینها، دستورالعمل و مثالهایی هست. متون از کتابها، روزنامه ها، مجلات و مطالبی که بتوان از آنها در آزمون استفاده کرد انتخاب می شوند که شامل همه موضوعات از غواصی تا فضانوردی ممکن است باشند. متون بخشهای ابتدایی از انتهایی آسانتر هستند و روشن است که آخرین متن، مشکلترین متن خواهد بود.

            خبر خوب اینکه شما با روشی که بعداً خواهم گفت، واقعاً لازم نیست که کل متن را بخوانید و خبر بد اینکه شما زمان اضافه ای برای انتقال پاسخها به برگه جواب ندارید و شما باید در همان 60 دقیقه ای که فرصت دارید، همه کارها را انجام دهید. لطفاً این موضوع را فراموش نکنید. من شاهد بوده ام که کسی این کار را انجام داد و منظره خوبی نبود، دیدن جوان بیچاره ای که در اثر این اشتباه، نمره 0 در reading گرفته بود و گریه می کرد.... ضمناً به یاد داشته باشید که این قسمت را باید با مداد پاسخ بدهید.

نگاه مختصری به Writing

Writing دو زیر مجموعه دارد. در ابتدا شما باید یک نامه بر اساس سناریویی که به شما داده می شود با حداقل 150 کلمه بنویسید. در قسمت دوم شما باید یک انشاء بر اساس موضوعی که به شما داده می شود بنویسید و بر اساس عقیده تان، راجع به آن قضاوت کنید یا راه حلی برای یک مشکل ارائه بدهید. حداقل کلماتی که در این قسمت باید استفاده نمایید، 250 کلمه است.

            نگران نباشید! با ساختاری که بعداً به شما برای نوشتن نامه و انشاء خواهم گفت و  استفاده از قوه تصور خودتان، این قسمت برای شما مثل آب خوردن خواهد بود! البته این قسمت نیاز به کمی تمرین و ممارست دارد اما  بعد از اینکه چند انشاء و نامه نوشتید، به خوبی برای این قسمت آماده خواهید بود و احساس دلگرمی خواهید کرد.

نگاه مختصری به Speaking

Speaking به چند دلیل، یک قسمت تفریحی این آزمون است. شما قبل از آن مقداری استراحت خواهید داشت. شما از 3 قسمت قبلی خسته شده اید و بنابراین یک مقدار زیادی آرامش خواهید داشت. مصاحبه کنندگان آموزشهای خاصی دیده اند و بدون هیچ دلیلی، همیشه لبخند به لب دارند و این حس را به شما القاء می کنند که با بهترین دوستتان مشغول صحبت کردن هستید.

            اولین قسمت از Speaking شامل یک معرفی خواهد بود. بدین معنی که مصاحبه کننده از شما سوالاتی در مورد خودتان، شغل تان، مطالعاتتان، خانواده تان، خواهرها و برادرهایتان، حیواناتی که ممکن است داشته باشید و مسائلی مانند آن خواهد پرسید. این ساده ترین قسمت این آزمون است.

            در قسمت بعدی این آزمون، به شما یک کارت داده خواهد شد که در آن یک موضوع و 3 یا 4 سوال قرار دارد. شما فرصت دارید یک دقیقه در مورد موضوع فکر کنید و اگر لازم است، مطالبی را یادداشت کنید و بعد از آن بین یک تا دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کنید و به آن سوالات پاسخ دهید. بعد از پایان یافتن صحبتهای شما، مصاحبه کننده ممکن است از شما چند سوال اضافه تر نیز بپرسد.

            در قسمت پایانی، شما یک بحث را با مصاحبه کننده خواهید داشت. این بحث مرتبط با موضوعی است که در قسمت دوم در موردش صحبت کرده بودید اما شامل ایده های بیشتر و خلاصه تری نسبت به قسمت قبل می گردد. شما باید توضیحات و قضاوتهای بیشتری را بر اساس عقایدتان بیان کنید.

            در طول این قسمت، صدای شما بر روی یک دستگاه ضبط صوت، ذخیره خواهد شد. نگران نباشید، این برای تست و آزمون مصاحبه کننده است، نه برای شما.

(توضیح من: از این فایل ذخیره شده، در صورتیکه اعتراضی به نمره Speaking خود داشته باشید استفاده می شود).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد