تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

شروع دوره دکتری در هندستان

1. نظارتدانشجو بایستی دورة دکتری خود را تحت نظارت استاد راهنما که او را پذیرفته است ، انجام دهد. اما ممکن است کمیته اجازه تغییر استاد را به استاد دیگر صادر کند مشروط بر اینکه هر دو استاد نامه های خود را مبنی بر قبول انصراف (استاد فعلی ) و پذیرش (استاد جدید ) صادر کرده باشند .در چنین حالتی دانشجو باید پس از مدت یک سال از تاریخ تغییر استاد راهنما پروپزال خود را به دانشگاه ارائه دهد و کمتر از این مدت مورد قبول کمیته واقع نخواهد شد .درصورت بروز اختلاف یا در دسترس نبودن استاد، رئیس گروه موضوع را پیگیری می کند .
2. پیشرفتتمامی دانشجویان پذیرش شده بایستی محل تحقیقات و گزارش پیشرفت کار خود را هر شش ماه به رئیس گروه ارائه دهند .
اگر دانشجو نتواند حداکثر سه گزارش خود را در طول یک سال و نیم ارسال نماید، پذیرش او باطل خواهد شد .
گزارش پیشرفت باید توسط رئیس گروه به کمیته پیشرفت که اعضای آن شامل : رئیس محل تحقیقات ،استاد راهنما و یک استاد راهنما به پیشنهاد رئیس گروه یا دانشکده مربوطه می باشد ارسال گردد و کمیته شرح مختصری از گزارش پیشرفت ارائه شده توسط دانشجو را تهیه می کند .
3.اتمام پایان نامهاتمام پایان نامه می تواند هر زمانی پس از گذشت دو سال از پذیرش باشد .حداقل سه ماه قبل از اتمام پایان نامه، دانشجو باید با هماهنگی رئیس مرکز تحقیقات طبق درخواست دانشجو و تأیید استاد راهنمای خود ، سمینار قبل از اتمام پایان نامه را ارائه دهد .

دانشجو بایستی در زمان ارائه سمینار 15 نسخه از خلاصه پایان نامه6(حداکثر 4 صفحه) را از طریق استاد راهنما به (پس از تحقیق که شما به اتفاق استاد راهنما انجام می دهید رساله خود را تهیه می نمایید و در 6 نسخه در دانشگاه submit می کنید پس از ان چند نسخه ان به مرکز رفته و توسط 2 نفر داور که خارج از هئیت علمی دانشگاه هستند رساله شما مطالعه و سپس تائید می شود و به دانشگاه شما ارسال می شود و نهایتاً در حضور چند نفر داور که بیشتر حالت تشریفاتی دارد شما از رساله خود دفاع می کنید ) ارسال نماید .
دانشجو مجاز است پایان نامه خود را دو ماه تا شش ماه پس از ارسال خلاصه پایان نامه ارسال نماید .در غیر این صورت مشمول جریمه و حتی ابطال خلاصه پایان نامه می گردد.
پایان نامه برای دانشجویان خارجی باید به زبان انگلیسی باشد .
4.تایپ و صفحه آرائی پایان نامه
پایان نامه شامل یک گواهی از طرف استاد راهنما و تعهد دانشجو مبنی بر اینکه کار تحقیقات انجام شده ، محتوا و منابع آن توسط دانشجو بوده است می باشد .
کاغذ مورد استفاده با استاندارد A4 باشد .
چاپ فقط بر روی یک صفحه از کاغذ بوده و فاصله بین خطوط یک و نیم اینچ باشد .در حاشیه فاصله یک و نیم اینچ رعایت شده باشد .
پوشش پایان نامه نبایستی بیشتر از 330 گرم باشد .
عنوان پروپزال ، نام دانشجو ،‌مدرک ، نام استاد ، محل تحقیقات و ماه و سال بر پوشش و همینطور صفحه اول چاپ شده باشد
پایان نامه بصورت لوح فشرده CD تهیه گردد.
5. تعیین مصحح ها
مرحلة‌ تعیین مصحح ها پس از اینکه دانشجو پایان نامة‌ خود را اتمام می کند سریعاً شروع می گردد.
پایان نامه توسط سه مصحح7 (داور) ارزیابی می گردد.یک نفر از داخل ایالت (محل دانشگاه ) و دو نفر خارج از ایالت .
تعیین مسئول 8دفاعیات (شفاهی ) پایان نامه توسط رئیس محل تحقیقات انجام می پذیرد .داور داخلی دانشجو استاد راهنمای وی است .
6. ارزیابی
پس از آنکه مجمع مصحح پایان نامه را جهت تصحیح پذیرفتند ، شخص کنترل کننده از سه مصحح اولیه دعوت بعمل می آورد .زمانی که مصحح ها دعوت نامه را پذیرفتند مجمع پایان نامه ها را ظرف دو ماه از تاریخ دریافت پروپزال به شخص کنترل کننده ارسال می کنند .در صورت عدم ارسال ،‌کنترل کننده بلافاصله نامة یادآوری را ارسال و حداکثر زمان یک ماه را تعیین می کند .
گزارشات مثبت ارسالی توسط مصحح ها (داورها )بلافاصله به رئیس محل تحقیقات ارسال می گردد و وی پس از بررسی های لازم جلسه دفاع از پروپزال را تنظیم می کند .
7. دفاع از پروپزال (شفاهی )
تاریخ ،‌روز، ساعت و محل برگزاری دفاع از پروپزال توسط رئیس محل تحقیقات حداقل 8 روز قبل تعیین می گردد.معمولاً دفاعیات از پروپزال در دانشگاه انجام می پذیرد 
دفاع از پروپزال در حضور یک داور خارجی ،‌داور داخلی و رئیس هیأت دفاعیات9 انجام می پذیرد .
چنانچه هیچکدام از داورهای خارجی در جلسة‌ دفاعیات شرکت نکنند ،‌بر اساس پیشنهاد استاد راهنما و رئیس دانشکده استاد راهنمای خبره بعنوان داور خارجی در جلسة دفاعیات شرکت می کند .در صورتی که استاد راهنما آمادگی لازم جهت شرکت در جلسه دفاعیات را نداشته باشد، رئیس دانشگاه بر اساس پیشنهاد رئیس محل تحقیقات و رئیس دانشکدة‌ فردی را به عنوان اتا راهنمای خبره تعیین می کند .
مصحح ها پس از حضور در جلسة‌ دفاعیات ، گزارش خود را به کمیتة‌ اجرائی دانشگاه مبنی بر اخذ مدرک دکترا به دانشجو اعلام می کنند .
چنانچه دفاعیات رضایت بخش نباشد، مصحح ها درخواست تجدید جلسة‌ دفاعیات را می کنند، البته تاریخ جلسه باید حداقل یک ماه پس از تجدید نظر باشد .
نتیجه کل در خصوص صدور گواهی موقت مدرک دکترا توسط کمیته اجرائی ظرف مدت 8 روز پس از ارسال گزارش مثبت داورها صادر می گردد

نظرات 1 + ارسال نظر
a.nazeri سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:36

hi, i wonder if u could tell what credits Ph.D. students are supposed to pass? is it only a by-research course?
thanks

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد