تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

مدارس شهر پونا

مدارس شهر پونا


در شهر پونا مدارس متنوعی چه از نظر شهریه و چه از نظر کیفیت آموزش و همین طور کتب آموزشی وجود دارد. در کل مدارس شهر پونا به دو گروه کلی تقسیم می شوند:


 مدارس اینترنشنال (بین المللی) که شهریه ی آنها نسبتاً زیاد می باشد و کیفیت آموزشی نیز در آنها بالاست از مشخصه های این گروه از مدرسه ها این است که با پذیرش تحصیلی این مدارس سفارت هندوستان در ایران به دانش آموز ویزا می دهد و کلیه دروس در مدارس اینترنشنال به زبان انگلیسی بوده و علاوه بر آن، دانش آموزان علاقه مند می توانند زبان خارجی دیگری مانند آلمانی را هم یاد بگیرند.

 گروه دوم مدارس هندی می باشد که  شهریه ی این مدارس نسبتاً کم است و این مدارس در شهر پونا پراکنده و تقریباً در همه ی محله های شهر پونا وجود دارند. کیفیت آموزشی در این مداری از مدارس اینتر نشنال پایین تر است و دانش آموز علاوه بر گذراندن دروس به زبان انگلیسی که از مزیت آن است، باید درسی را هم به عنوان درس زبان محلی یاد بگیرد. البته سفارت هندوستان به پذیرش تحصیلی این گروه از مدارس هندی ویزا نمی دهد و برای دانش آموزانی مناسب می باشد که به صورت ویزای همراه در هندوستان اقامت خواهند داشت.

در زیر به تعدادی از مدارس اینترنشنال شهر پونا اشاره می کنم:


مدرسه اینترنشنال اسپایسر(:(Spicer International School

این مدرسه واقع در نزدیکی دانشگاه پونا و یکی از رایجترین مدارس در بین دانش آموزان ایرانی می باشد. شهریه این مدرسه بسته به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد ولی در حدود 20 هزار روپیه تا 30 هزار روپیه می باشد.


مدرسه اینترنشنال مرسدس بنز (Mercedes Benz International School):

این مدرسه گرانترین و با کلاس ترین مدرسه ی در شهر پوناست. سطح آموزشی بالا و اساتیدی مجرب از مشخصات آن می باشد. شهریه این مدرسه سالیانه بسته به مقطع تحصیلی بین 250 هزار روپیه تا 900 هزار روپیه می باشد.


مدرسه اینترنشنال سیمبایسز (Symbiosis International School):

این مدرسه نیز در پونا شناخته شده است و سطح علمی بالایی دارد.شهریه ی این مدرسه نیز نسبتاً بالاست. هزینه های سالیانه ی این مدرسه هم بسته به مقطع تحصیلی از 200 هزار روپیه در سال تا 500 هزار روپیه در سال می باشد.


مدرسه اینترنشنال بهاراتی (Bharati International School):

این مدرسه معتبر و ایرانیان شاغل به تحصیل نیز از آن استقبال کرده اند. سطح آموزشی خوبی دارد و شهریه های آن هم مناسب می باشد بطوری که برای هر سال تحصیلی بسته به مقطع بین 20 هزار روپیه تا 30 هزار روپیه پرداخت می شود.

نکته: قبل از پذیرش دانش آموز در مدارس اینترنشنال شهر پونا از او آزمون ورودی در موضوعات عمومی و ریاضی گرفته خواهد شد که اگر قبول شود به مقطع مورد نظر و اگر نه باید از یک مقطع پایین تر شروع کند.

نکته: در کلیه مدارس اینترنشنال در شهر پونا به همراه کلاس های 12 گانه پیش دبستانی هم وجود دارد و شهریه ی آن هم کمی کمتر از سایر می باشد.

مدرسه ایرانیان در شهر پونا:

در غرب شهر پونا مدرسه ای ایرانی وجود دارد که فعالیت های این مدرسه زیر نظر مدرسه ی ایرانی در بمبئی و سپس وزارت آموزش و پرورش ایران می باشد یعنی مدرک صادر شده از این مدرسه را در هر مقطع تحصیلی هم آموزش و پرورش ایران به رسمیت می شناسد و به طبعیت از آن مدارس یا دانشگاه های شهر پونا و در کل همه ی هندوستان هم قبول دارند. سفارت هندوستان به پذیرش تحصیلی صادر شده از این مدرسه به دلایلی ویزا نمی دهد و پلیس پونا هم مجوز اقامت دانش آموز را در پونا با این پذیرش تمدید نمی کند. بنایر این دانش آموزان ایرانی برای ادامه تحصیل در این مدرسه مشکل دارند که با یکی از این دو راه قابل حل می باشد:


یا اینکه دانش آموز با ویزای همراه (X Visa) در هندوستان باشند. مثلاً کسانی که مادرشان در پونا دکترا می خواند و از طریق او ویزای همراه گرفته اند. راه دوم اینکه پذیرش از مدارس اینترنشنال هندی بگبرند و به پونا بیایند سپس در کلاس های مدرسه ی ایرانی شرکت کنند که البته این کار مشکلاتی و اصولی هم دارد که بعداً خواهم گفت.

در کل کسانی که مدت حضورشان در هندوستان کم است یا هنوز فرزندشان انگلیسی پایه را نمی داند، ترجیح می هند که آنها را به مدرسه ایرانی بفرستند چون بعد از مدتی که به ایران بر خواهند گشت و سالهای گذشته که اگر انگلیسی خوانده باشد برای بچه ها مشکل ساز خواهد شد و کسانی که دوره ی بلند تری را می خواهند در هندوستان بگذرانند ترجیح می دهند که فرزندانشان را به مدارس هندی بفرستند که دست خالی هم از یک کشور انگلیسی زبان از نظر تحصیلی بر نگشته باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عالیه مقتدری شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 23:51 http://aliyehmoghtaderi.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
اول اینکه وبلاگ شما خیلی جالب و مفید بود
ممنون از راهنماییتون
من قصد دارم برای سال تحصیل با برادرم به هندوستان بیاییم برادرم قبلا به مدت هفت ماه در پونا ساکن بودند والان برای دکترا می خواهند به هندوستان بیان
من هم ایشون رو همراهی می کنم و یک دختر شش ساله هم دارم که دوست دارم توی یک مدرسه بین المملی و انگلیسی زبان دخترم را ثبت نام کنم اما نمی دانم چه مدرسه ای و چه زمانی برای ثبت نام دخترم اقدام کنم
لطفا من را راهنمایی کنید
ایمیل من ضمیمه نظریه می باشد
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد