تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

راهنماییهای اولیه تحصیل و اقامت در هند:

رجیستر پلیس :

دوستانی که به هندوستان وارد میشوند حدود دو هفته پس از تاریخ ورود مهلت دارند تا خود را به اداره پلیس اتباع خارجی در شهر محل اقامت خود رسانده و مشخصات خود را در سیستم پلیس وارد نموده و نامه ای را دریافت نمایند که طبق آن میتوانند بطور قانونی در هند اقامت نمایند .

جهت دریافت این نامه که معروف به رجیستر پلیس می باشد می بایست از دانشگاه یا مرکزی که درآن مشغول به تحصیل هستید معرفی نامه ای که معروف به بونافاید (bona fide)می باشد را به اداره پلیس ببرید. 

سایر مدارک مورد نیاز کپی پاسپورت و ویزا و قرارداد اجاره منزل(agreement) می باشد .

دوستان سعی کنند در حد توان قبل از موعد دوهفته ای و ترجیحا تا انتهای ده روز پس از ورود برای کارهای پلیس اقدام نمایند تا از استرس و مشکلات بعدی جلوگیری شود.

نامه رجیستر پلیس دارای تاریخ می باشد و می بایست قبل از پایان آن در محدوده زمانی مشخص جهت تمدید آن اقدام نمود .

در واقع نامه رجیستر پلیس جایگزین ویزای دوستان میگردد و تقریبا جهت تمامی کارهای اداری و تجاری کاربرد دارد .

دوستانی که در زمان مشخص قانونی نسبت به انجام کارهای اداری پلیس اقدام نکنند مشمول پرداخت سی دلار جریمه خواهند گردید .

لازم به توضیح است که بعضی از هموطنان دوستنما ادعا میکنند که کارهای این چنینی با پرداخت رشوه و حق حساب انجام        می پذیرد که مطلقا چنین چیزی صحیح نمی باشد .

افتتاح حساب بانکی :

جهت تسهیل در امر نگهداری وجوه نقد افتتاح حساب بانکی پیشنهاد میگردد .

بانکهای HDFC BANK ، AXIS BANK، ICIC BANK و oriental bank of commerce… که بانکهای مناسبی می باشند در هندوستان شعبه دارند و خدمات مناسبی را ارایه مینمایند .

مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب بانکی کپی پاسپورت ، کپی ویزا ، کپی رجیستر پلیس ،کپی اجاره نامه و عکس می باشد .

بانکهای یاد شده ویزا کارت یا مستر کارت و همچنین دسته چک را پس از افتتاح حساب تحویل مشتریان می نمایند که میتوان از این خدمات بهره مناسب را برد .

گواهینامه رانندگی :

در ابتدا لازم به توضیح است که رانندگی در هندوستان مانند کشور انگلستان در سمت چپ می باشد یعنی فرمان در سمت راست خودرو تعبیه شده است .

جهت اخذ مجوز رانندگی دوستانی که گواهینامه رانندگی کشورمان را دارند دوراه در پیش رو دارند

یک راه این است که گواهینامه خود را بین المللی نموده( با ترجمه رسمی آن در یکی از مراکز معتبر آژانس های آموزش رانندگی)  و با آن براحتی رانندگی نمایند .

راه بعدی این است که گواهینامه خود را به همراه آورده و توسط افراد واسطه ای که در اداره راهنمایی رانندگی هستند با پرداخت مبلغی در حدود ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰روپیه گواهینامه هندی دریافت نمایند که این مبلغ برای صدور گواهینامه مشترک خودرو و موتور سیکلت بوده و معمولا ۱۵ تا ۲۰ سال اعتبار دارد.

البته این دوستان اختیارا و همچنین دوستانی که اصلا گواهینامه رانندگی ندارند اجبارا می توانند از طریق پشت سرگذاشتن مراحل آزمون رانندگی نسبت به اخذ گواهینامه اقدام نمایند.

خرید سیمکارت :

شرکتهای مختلفی در هندوستان مشغول به ارایه سرویس ارتباطی می باشند که از آن میان میتوان به IRTEL،IDEA،VODAFONE،RELIANCE و…اشاره نمود.که گاها این شرکت ها سیم کارت رایگان در اختیار مشتریانشان میگزارند.

مدارک مورد نیاز جهت خرید سیمکارت نیز کپی پاسپورت ،کپی ویزا ،کپی رجیسترپلیس،کپی اجاره نامه منزل و عکس می باشد.

نرخ مکالمات نیز برای داخل هند معمولا دقیقه ای ۱ روپیه و برای تماس با ایران ۷تا ۱۰روپیه می باشد.نرخ پیام کوتاه نیزبرای داخل هند معمولا نیم روپیه و برای ایران ۵روپیه  است. البته نرخها بستگی به شرکت ارایه دهنده  خدمات دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد