تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل
تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش

تحصیل و زندگی در هندوستان و اتریش. آموزش زبان انگلیسی. IELTS , TOEFL. آیلتس و تافل

نکات ضروری تحصیل در هندوستان (قسمت 1) :

نکات ضروری تحصیل در هندوستان (قسمت 1) :

با سلام و آرزوی گذراندن ساعاتی خوش در ایران و سرتاسر دنیا که هستین :


 با توجه به اینکه فصل پذیرش دانشگاه های هندوستان شروع شده و همه دانشگاه ها اعم از پونا ( پونا یونیورسیتی/بهاراتی/سیمبایسز) حیدراباد ( حیدراباد یونیورسیتی/جواهر لعل نهرو(جی ان تی یو)/عثمانی) ورنگال (کاکاتیا یونیورسیتی) کرلا / چندیگر(پنجاب یونیورسیتی / پی جی آی :دانشگاه پزشکی) / میسور / دهلی ( جامعه اسلامی یونیورسیتی/ همدرد کالج: داروسازی) در حال گرفتن دانشجو هستن و متاسفانه با وجود توصیه های موکد بسیاری از وبسایت ها و رایزن علمی هندوستان باز هم شاهد یه سری سو استفاده ها از طرف بعضی از موسسات و اشخاص و وب سایت ها که اسامی بزرگ  و پر مسما و معروف ولی توخالی دارن هستیم 


 نمیدونم چرا ؟ ولی این اعتماد به هم وطن کم کم داره رنگ میبازه و حتی به نزدیک ترین دوستت هم نمیشه تکیه کرد . اینو با توجه به این داستان های واقعی میگم که در این مدت دیدم و ایمیل هایی داشتم که :

  •  شخصی واسه گرفتن پذیرش دانشگاهیش به دوست چندین سالش 700$ پرداخت کرده بود (جدا از شهریه دانشگاه)
  •  خانمی واسه پذیرش دندانپزشکی شهر بنگلور به یه موسسه معروف 20000$ پول داده بود که نه خبری از پذیرش بود و نه پول
  • دوستی بعد از یک هفته اقامت در هند و عوض شدن تصمیمش در موندن " نمیتونست پول پیش خونش رو و وسایلی که خریده بود رو از دوستایی که توی سفارت هند در تهران پیدا کرده بود و بهشون اعتماد کرده بود پس بگیره
  • شخصی در نبود همخونش که واسه دیدن خانواده به ایران سفر کرده بود " تمام وسایل رو فروخته و پول پیش خونه رو گرفته و ناپدید شده
  • کسایی بودن که واسه یه پذیرش ساده کورس زبان انگلیسی پونا یا حیدراباد تقاضای 500$ کردن و قول دادن در پیدا کردن خونه /ثبت نام دانشگاه و.. کمک بکنن " ولی بعد از گرفتن پذیرش " دیگه پیداشون نشده و یا هر چیزی که خریدن (مثه وسایل خونه/موتور/اجاره خونه...) چند برابرشو گرفتن .

باز هم بگم ؟


واسه تموم دوستایی که واسه ادامه تحصیل در دانشگاه های هندوستان میخوان تشریف بیارن  :

به همون خدایی که میپرستین 

  1.  واسه گرفتن پذیرش به هر موسسه و وب سایتی اطمینان نکنین / واسه کورس زبان که با توجه به اینکه خود من دکتری زبان انگلیسی میخونم " توصیه میکنم ابتداا در ایران از موسسات زبان استفاده کنین و بعد که در سطح تقریبا متوسطه قرار گرفتین " تشریف بیارین ( اینجا فقط جو تقریبا انگلیسی و دوستان خارجی(البته اگه پیدا کنین) میتونن شمارو را بندازن .
  2. در کنار این موسسات زبان که اونقدر هم جدی کار نمیکنن " حتما از کلاسای خصوصی استفاده کنین ( بریتیش کانسل گزینه خوبی هست/ اگه خصوصی هم خواستین " بنده در خدمتم)
  3. حداکثر پولی که واسه پذیرش کورس زبان میدین200$ باشه " البته پول خدمات هم توافقی هست(اونم حداکثر 150$) " واسه مقطع کارشناسی و ارشد هم 250$ ... واسه دکتری هم خودتون تشریف بیارین به نفعتونه " چون هم دانشگاه و استادتونو میبینین و هم کاراتون بسیار سریعتر پیش میره.
  4. مدارکتون رو حتما مهر سفارت هندوستان بزنین
  5. کرایه بمبیی تا پونا بین 600-700 روپیه هست و سعی کنین از آژانس های ایرانی ماشین بگیرین و مراقب وسایلتون در طول سفر باشین
  6. به هیچ کس "تا وقتی از سالم و خوب بودنش مطمن نشدین اطمینان نکنین و پولتونو و ...  در اختیارش نزارین " مخصوصا خانومای عزیز که همون اول دنبال دوست خارجی میگردن " اینجا خیلی از دوستای هندی مثه تو فیلماشون نیستن که پر احساس و همیشه عاشق باشن / خیلی از عربها فامیل شاهزاده عربستان نیستن که پولدار باشن / خیلی از آفریقایی ها اونطور که دیده میشن مظلوم و تفلکی نیستن / بسیاری از هندی ها و خارجی ها زبان انگلیسی شون عالی نیست که شمارو آموزش بدن " چه بسا انگلیسی با لهجه بد و گرامر نادرست تحویلتون میدن (بگزریم ... بحث سیاسی شد)
  7.    واسه اجاره خونه سعی کنین از سایت : پونا سنتر" دنبال هم خونه و یا خونه بدون ایجنسی بگردین / اگر هم نبود " بیشتر از پول یک ماه اجاره رو به آژانس ندین . خونه یه خوابه : 7000-8500 اجاره " دوخوابه : 10000-12000 اجاره " حال و آشپزخوانه : 6000 روپیه /
  8. برای اقامت شب های اول هم میتونین از انجمن اسلامی پونا/میسور/بنگلور/حیدراباد/دهلی/چندیگر استفاده کنین که شبی 300روپیه هست و یا هتل که از 800 -1500 روپیه وجود داره .
  9. انجام پروسه ثبت پلیس کار پیچیده ای نیست که نیاز به دلال و یا پول رشوه باشه " فقط نیاز به برگه ادمیشن+بنفاید+پاسپورت+عکس+اجاره نامه خونه دارین .
  10. سعی کنین از هر مدرکتون چندتا کپی بگیرین " چون اینجا زیاد مدارک توسط دانشگاه و یا ادارات گم میشه
  11. واسه خریدتون حتما چونه بزنین " بخصوص با راننده ریکشا که معمولا 2 برابر میگه قیمتو (بخصوص در شهر حیدراباد)

خیلی از توصیه ها میمونه که در وقت مناسب باز هم توضیح میدم


دوستانی که در این مدت توسط برخی موسسات یا اشخاصی که کار پذیرش انجام میدن مورد سو"استفاده مالی... قرار گرفتن حتما با بنده تماس بگیرن تا در جهت احقاق حقشون راهنماییشون کنم .

ایرانی سربلند / ایران سرفراز

  

 

نظرات 1 + ارسال نظر
رومینا سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 14:02 http://www.portre.blogfa.com

با سلام
من لیسانس هنر دارم و قصد دارم واسه گرفتن فوق به هند بیام ولی هیچ اطلاعی از رشته های زیرگروه هنر وو قیمتای جدیدشون ندارم خواستم ازتون راهنمایی بخوام تا بتونم ۱ کالج خوب انتخاب کنم
تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد